۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
عملیات ساخت تله کابین آبشار یاسوج آغاز می شود
سرپرست میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

عملیات ساخت تله کابین آبشار یاسوج آغاز می شود

یاسوج - سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از آغاز عملیات ساخت تله کابین آبشار یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید صفایی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تله کابین در مسیری به طول یکهزار و ۵۰۰ متر احداث می شود.

وی با بیان اینکه این تله کابین در حدفاصل ورودی منطقه توریستی آبشار یاسوج تا کوه دوریاب که در بالادست پارک جنگلی شهر یاسوج قرار دارد، ساخته می شود، گفت: در این راستا ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت تله کابین آبشار یاسوج در کمیته برنامه ریزی استان اختصاص یافت.

صفایی افزود: همچنین تا سه ماه آینده نیز، رستوران و زیرساختهای رفاهی و تفریحی پیش بینی شده تله کابین یاسوج به بهره برداری می رسد.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای توسعه صنعت گردشگری ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از ردیفهای ملی اعتبارات سالانه به بنای تاریخی بلاد شاپور در شهرستان کهگیلویه اختصاص یافت.

صفایی افزود: همچنین در راستای اشتغالزایی و رونق تولید در حوزه صنایع دستی نیز هشت کارگاه صنایع دستی در استان راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: این کارگاهها در هشت شهرستان استان به بهره برداری می رسد و منطقه سادات محمودی نیز پایلوت صنایع دستی استان است.

صفایی افزود: در راستای افزایش ظرفیت کارآفرینی و اشتغالزایی در حوزه گردشگری و همچنین ایجاد مشاغل گوناگون در این حوزه، می توان، امکانات و مزیت­های بومی گردشگری در استان را به یک صنعت درآمدزا تبدیل کرد و آبشار یاسوج نیز یکی از این ظرفیتها است که می توان در راستای توسعه گردشگری به صورت بهینه از آن استفاده کرد.

کد خبر: ۱۸٬۷۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha