۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
 خسارت ۵۰۰۰ میلیاردی کرونا به آژانس های مسافرتی در مازندران
معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران بیان کرد

خسارت ۵۰۰۰ میلیاردی کرونا به آژانس های مسافرتی در مازندران

ساری - معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران گفت: لغو بلیت ها و قراردادها در پی شیوع کرونا خسارت بیش از پنج هزار میلیارد ریال روی دست آژانس های مسافرتی در استان گذاشته است.

به گزارش خبرنگار بازار، مهران حسنی ظهر یکشنبه در جلسه گردشگری استان که در سالن میراث فرهنگی استان برگزار شد، با بیان اینکه شیوع کرونا سبب لغو بسیاری از بلیت ها و قراردادهای آژانس های مسافرتی در استان شده است، میزان برآورد خسارت وارده را بیش از پنج هزار میلیارد ریال بیان کرد.

وی افزود: لغو پروازها و قراردادها به آژانس های مسافرتی در استان خسارت های سنگین وارد کرده است و این وضعیت در حالیست که مازندران یکی از قطب های گردشگری به شمار می رود.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا، برنامه های تاسیسات گردشگری و آژانس های مسافرتی برای ماه های اسفند و فروردین را برهم زده است، ادامه داد: بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم در تاسیسات گردشگری استان مشغول کار هستند.

حسنی بر لزوم برنامه ریزی برای پشت سر گذاشتن پیامدهای ناشی از کرونا خواستار حمایت بخش خصوصی در این زمینه شد و گفت: حدود دو سوم مردم مازندران از زنجیره گردشگری بهره مند هستند و خسارت های وارده به بخش گردشگری فراوان است.

معاون میراث فرهنگی مازندران همچنین با بیان اینکه تاکنون سه آژانس مسافرتی درخواست انحلال داده است، گفت: شیوع کرونا در آستانه بهار خسارت های زیادی به بخش گردشگری وارد کرده است و اگر این حادثه در ماه های پاییزی رخ می داد به مراتب میزان خسارت ها کمتر بود.

جلوگیری از افزایش قیمت ها، تخصصی شدن تورهای گردشگری، واگذاری مهمان سراها به بخش های خصوصی به صورت نیم بها از جمله درخواست های مطرح شده در این نشست تخصصی بوده است.

کد خبر: ۱۸٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha