۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
بانک دارایی فریز شده خود را معامله کنند
وزیر اقتصاد تاکید کرد؛

بانک دارایی فریز شده خود را معامله کنند

خاندوزی گفت: بانک های تحت مدیریت وزارت اقتصاد باید از صندوق املاک و مستغلات برای نقدشوندگی دارایی خود استفاده کنند.

بازار؛ گروه بورس: در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات، وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه حضور سوداگران در بازار مسکن باعث شده بود دسترسی مردم به مسکن به حداقل برسد، گفت صندوق املاک و مستغلات می تواند قدم به قدم کمک کند تا مردم سرمایه های خرد خود را وارد بازار مسکن کنند.
خاندوزی با بیان اینکه امروز بخش عمده ای از املاک فعالان اقتصادی فریز شده است، افزود: صندوق املاک و مستغلات کمک می کند نقدشوندگی بازار بالا بیاید و از طرف دیگر امکان فروش واحدهای فریز شده ممکن خواهد شد.
او افزود: بانک های تحت مدیریت وزارت اقتصاد باید از صندوق املاک و مستغلات برای نقدشوندگی دارایی خود استفاده کنند. همچنین دستگاه های دولتی برای مولدسازی دارایی خود باید از این صندوق استفاده کنند و از آنجایی که مجوز آن در هیات دولت اخذ شده به زودی اتفاق خواهد افتاد.
این صندوق توسط صندوق بازنشستگی کشوری، شرکت عمران و ساختمان صندوق بازنشستگی کشوری و گروه مدیریت ارزش سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد شده است.
سرمایه صندوق در زمان پذیره نویسی ۱۶۵ میلیارد تومان با واحدهای اسمی ۱۰۰۰ تومان خواهد بود و اولین سرمایه گذاری صندوق بر روی یک ملک اداری با متراژ حدود ۹۰۰ متر مربع و حدود ۱۴ سال در خیابان ملاصدرای تهران تأسیس شده است.
قرار است املاک و مستغلات توسط هیات کارشناسی متشکل از ۳ عضو از کارشناسان رسمی، مرکزوکلا و مشاوران خانواده حقوق قضایی انجام می شود.
این صندوق قرار است در خرید و تملک دارایی های غیرمنقول، فروش و اجاره دارایی های غیرمنقول موضوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در اوراق بهادار شرکت های ساختمانی و سرمایه گذاری در واحدهای صندوق های املاک و مستغلات و صندوق های زمین و ساختمان اقدام کند.
یک از مزیت های این صندوق معافیت از مالیات بر درآمد و نقل و انتقالات است.

کد خبر: ۱۸۷٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha