۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۲
تردیدهای جاری درباره توقف تولید پراید و پژو۴۰۵
بی اعتنایی متولی تولید به استانداردهای ۸۵ گانه

تردیدهای جاری درباره توقف تولید پراید و پژو۴۰۵

برخی منابع خبری می گویند که وزیر صنعت، خواهان از سرگیری تولید پرایدی است که موفق به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه نیست. همچنین آنگونه که مسئولان ایران خودرو اعلام کرده اند، تولید پژو ۴۰۵، دیگر خودروی غیر استاندارد کشور، برای ناوگان تاکسی رانی هم حالا حالاها ادامه خواهد داشت.

خبرگزاری بازار- آشفتگی این روزهای بازار، تولید دوباره خودروهایی همچون پراید را سر زبان‌ها انداخته است. بر اساس ابلاغیه سازمان استاندارد، پراید موفق به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه نبوده و باید تا تیر امسال تمامی تولیدشان متوقف شود. اما به نظر می‌رسد وزیر صنعت که در بهبود وضعیت صنعت خودرو برخلاف تمام وعده‌هایی که سر داده بود، موفق نشده این بار سعی دارد تا با ادامه تولید این خودروی غیر استاندارد، کمی‌از التهاب این روزهای بازار بکاهد. آنگونه که یک منبع آگاه به بازار گفته، وزیر صنعت اصرار به از سرگیری تولید این خودرو دارد در حالیکه مشکل فعلی بازار تنها محدود به این محصول نیست که بتوان با تولید دوباره آن را حل کرد.

او با بیان اینکه سایپا تمایلی برای راه اندازی دوباره خط تولید این خودرو ندارد، می‌گوید: قیمت سایر محصولات حتی بیشتر از پراید گران شده و نمی‌توان تنها دلیل آشفتگی بازار را در توقف خط تولید این محصول جستجو کرد.

خبری از توقف تولید ۴۰۵ نیست

اما ایران خودرو دیگر خودروسازی است که طبق مصوبه شورای عالی استاندارد باید خط تولید پژو ۴۰۵ خود را تا ابتدای خرداد متوقف کند. اما آنگونه که به نظر می‌رسد این محصول فرانسوی حالا حالاها قصد رفتن از جاده مخصوص را ندارد. آنگونه که مسئولان ایران‌خودرو به بازار می‌گویند: برای پاسخ دادن به تعهداتمان تولید پژو ۴۰۵ بنزینی تا تیر امسال ادامه خواهد داشت اما نوع دوگانه سوز این محصول فعلا محدودیتی برای تولید ندارد.

به گفته این منبع آگاه، همچنین تولید پژو ۴۰۵ به سفارش سازمان تاکسی رانی هم همچنان ادامه خواهد داشت.

اما سوال اینجاست که آیا تاکسی‌ها که وسایل نقلیه عمومی‌هستند نیازی به پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه ندارند که قرار است تولیدشان همچنان ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۱۸٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha