۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
راه‌اندازی پنجره واحد زمین در تمامی استان‌ها تا پایان سال

راه‌اندازی پنجره واحد زمین در تمامی استان‌ها تا پایان سال

رئیس سازمان امور اراضی کشور از راه‌اندازی پنجره واحد مدیریت زمین در تمامی استان‌ها تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص آخرین وضعیت سامانه پنجره واحد زمین گفت: پس از دستور ۱۲ ماده‌ای ریاست‌جمهوری مبنی بر پیشگیری و مبارزه با مفاسد اقتصادی، موضوع پنجره واحد مدیریت زمین به منظور مقابله با مفاسد و تخلفات حوزه زمین نظیر زمین‌خواری و تغییر کاربری غیرمجاز مطرح شد.

نیازی شهرکی افزود: بر همین اساس، تمامی امور مربوط به زمین، باید به‌صورت فرآیندی و از طریق سامانه‌ها انجام شود که این امر سبب تسهیل، تسریع، کاهش خطای انسانی و شکل‌گیری فساد و ساختارمند شدن امور مربوط به زمین خواهد شد.

به گفته نیازی شهرکی، روند راه‌اندازی و شروع به کار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین از مدت‌ها قبل آغاز شده است و «سازمان امور اراضی»، «سازمان منابع طبیعی»، «وزارت راه و شهرسازی» و «سازمان ملی مسکن» از دستگاه‌های همکار در این سامانه هستند، با این وجود اتصال سایر سازمان‌های همکار باید از سوی سازمان فناوری اطلاعات به عنوان متولی اصلی این موضوع پیگیری شود.

این مقام مسئول افزود: اتصال سازمان امور اراضی به پنجره واحد زمین در ۱۱ استان صورت پذیرفته است و اموری از قبیل «واگذاری»، «تغییر کاربری مجاز» و «تبصره۴ ماده۱ قانون حفظ کاربری» که مربوط به تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی است، در این سامانه انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، از اتصال تمامی استان‌های کشور به سامانه پنجره واحد تا پایان سال خبر داد و گفت: روند اتصال سازمان امور اراضی، تمامی استان‌ها به این سامانه در سال جاری محقق خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول یکی از ثمرات پنجره واحد زمین کاهش فساد و حذف امضاهای طلایی و خطای انسانی است.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha