۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
جذب ۸۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی
معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور خبر داد؛

جذب ۸۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری خارجی در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در کشور در سال گذشته ۴۷۹ میلیون یورو بود، گفت: سهم خراسان جنوبی از این میزان ۸۰۰ هزار یورو بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن کوشش‌ تبار جمعه شب در بازدید از مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان‌ جنوبی اظهار کرد: سال گذشته ۲۴ استان کشور در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و ارزآوری تلاش کردند که در جذب سرمایه‌گذاردر این زمینه موفق عمل کردند.

وی با بیان این که بعضی از استان‌ها از موقعیت جغرافیایی بهتر و شرایط سرمایه‌گذاری بسیار زیادی نسبت به خراسان جنوبی برخوردارند ، افزود : خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذارخارجی عملکرد خوبی داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به این که میزان سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده در کشور در سال گذشته ۴۷۹ میلیون یورو بود ، افزود : سهم خراسان جنوبی از این میزان سرمایه گذاری، ۸۰۰ هزار یورو بود.

کوشش تبار اطهار کرد: امسال خراسان جنوبی سه طرح بزرگ در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی مصوب دارد که دو طرح آن شامل طرح بزرگ ۳۰۰ هزار دلاری برش سنگ‌ها گرانیتی و طرح ۶۹ میلیون دلاری کنسانتره سنگ آهن زیرکوه وارد مرحله اجرا شده اند.

به گفته وی با توجه به فضا و فرصت های موجود در استان ، امید آفرینی‌ از درون در خراسان جنوبی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: جایگاه خراسان جنوبی در جذب سرمایه‌گذار مناسب است و آینده خوبی را برای استان‌ پیش بینی می کنم که یکی از شرایط انجام آن صدور مجوزهای سرمایه‌گذاران حداکثر ظرف ۴۸ ساعت است.

کوشش تبار گفت: با فعال شدن یک سرمایه‌گذار در خراسان جنوبی ، یک خرمشهر را آزاد کرده‌اید و شما با هنر، قلم، فکر و اندیشه خود باید در این زمینه جهاد کنید.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصادی، در حال جهاد اقتصادی هستیم، گفت : در گذشته قرار بود هر استان ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری را معرفی کند اما اکنون انتظار داریم هر شهرستان خراسان جنوبی ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری را شناسایی و احصا کند.

وی بیان کرد: یکی از اولین ابلاغیه‌های وزیر کشور، اجرایی کردن مجوزهای بی‌نام برای سرمایه گذاری بود که نقش مهمی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد. ‎

کوشش‌تبار عنوان داشت : با همان شدتی که در مرزها در دوران دفاع مقدس ایستادیم که حتی خاک پای روی پوتین سربازان را نتوانند ببرند در حوزه اقتصادی هم باید با همان شدت تلاش کنیم، چون شما مسئولان صیاد صیدی به نام سرمایه‌گذار هستید.

به گفته وی بهترین و با احترام‌ترین برخورد را باید با سرمایه‌گذاران خارجی داشته باشیم و قلم و نگاه پرنفوذ به سرمایه‌گذار همان «من‌ می‌توانم » دولت سیزدهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور اظهار کرد : «من می‌توانم» دولت سیزدهم در قلم، ذهن، دل ‌و فکر مسئولان باید جای پیدا کند.

به گفته کوشش تبار در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، اتاق بازرگانی دست راست استانداری است و بیش از گذشته باید مورد توجه قرار گیرد و اتاق‌های تعاون هم باید فعال‌تر شوند.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha