۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲
افزایش ۶۰ درصدی سود خالص ۶ شرکت بزرگ غذایی
کارشناس بازار سرمایه:

افزایش ۶۰ درصدی سود خالص ۶ شرکت بزرگ غذایی

کارشناس بازار سرمایه گفت: بررسی ۶ شرکت صنعت غذایی نشان می‌دهد سود خالص چهار فصل اخیر این شرکت‌ها به ۳۷۰۰ میلیارد تومان رسیده، در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمد غفوری گفت: صنعت غذایی از اوایل امسال با حذف ارز ترجیحی، سیاست نادرستی که باعث شکاف بین قیمت محصول کارخانه و بازار شده بود و در نهایت موج انتظارات تورمی که در سه ماه اول سال رخ داد تحت تاثیر قرار گرفت و اتفاق خوبی برای شرکت‌های فعال در این صنعت رخ داد.

وی افزود: موضوع مطرح شده بر رقابتی شدن شرکت‌ها، افزایش فروش و سودآوری شرکت‌ها تاثیرگذار بود. به طوری که بررسی صورت‌های مالی این شرکت‌ها نشان از افزایش سودآوری و افزایش فروش قابل تداوم خبر می‌دهد.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه بررسی سود خالص چند شرکت مهم این صنعت از جمله، غپینو، غسالم، غبشهر، غمینو، غصینو و غکورش نشان می‌دهد سود خالص چهار فصل اخیر این شش شرکت، به ۳۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که سود خالص این شرکت‌ها در سال گذشته ۲۳۰۰ میلیارد تومان بوده که این موضوع خبر از رشد ۶۰ درصدی می‌دهد. در کل تدوام شرایطی فعلی چشم‌انداز مثبتی نسبت به این صنعت را تداعی می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha