۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
بتن شیمی خاتم، تولید کننده افزودنی های بتن در ایران

بتن شیمی خاتم، تولید کننده افزودنی های بتن در ایران

مواد افزودنی بتن به آن دسته از موادی گفته می شود که به صورت گَرد یا مایع به بتن افزوده شده و هدف از افزودن آن ها، اصلاح خواص بتن است.

به گزارش بازار، مواد افزودنی بتن به آن دسته از موادی گفته می شود که به صورت گَرد یا مایع به بتن افزوده شده و هدف از افزودن آن ها، اصلاح خواص بتن است. برای ساختن بتن های ویژه در شرایط خاص به استفاده از افزودنی های بتن نیاز داریم.

امروزه یکی از پرمصرف ترین افزودنی ها خصوصاً در مناطق سرد مانند شمال آمریکا و کانادا و نیز برخی از کشورهای اروپایی افزودنی های بتن هستند. این افزودنی ها موجب اصلاح خواص بتن شده و نقش بسیاری در مقاومت زیاد بتن در شرایط مختلف محیطی ایفا می نمایند.

افزودنی های بتن چیست؟

افزودنی های بتن به موادی گفته می شود که از مصالح و سیمان هیدرولیکی تشکیل شده و به شکل افزودنی هایی مانند مقاوم کننده های فیبری یا تفاله ای به عنوان بخش مهمی از بتن و یا ملات مورد استفاده قرار می گیرند.

افزودنی های بتن در جهت قرار دادن و بالا بردن خاصیت های بتن مورد استفاده قرار گرفته و کاربرد آن به منظور دستورالعمل های کاربردی در امر بتن و سازگار با شرایط خاص است. لازم به ذکر است که افزودنی های بتن به منظور اصلاح ویژگی های بتن به آن ها اضافه می شوند.

موارد کاربرد افزودنی های بتن

اثر سولفات ها روی بتن

برای اضافه کردن این مواد به بتن دلایل بی شماری وجود دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به صورت موردی گزینه های زیر را نام برد:

  • ایجاد تاثیر مورد نظر در بتن به صورت اقتصادی تر و به صرفه تر
  • استفاده از مواد افزودنی در زمان هایی که بتن ضعیف با مشکلات جدی مواجه می شود.
  • در زمان هایی که خصوصیات مورد نظر در بتن با تغییر دادن ترکیبات مواد پایه آن دچار مشکل نشود.
  • در مواردی که میزان مورد نیاز از بتن باید به دقت تهیه و تعیین شود.

انواع افزودنی های بتن

مزایا و معایب بتن ضد سولفاته

افزودنی های بتن در دسته های مختلفی قرار داشته و انواع مختلفی دارند. این مواد که شیمیایی یا طبیعی هستند حین اختلاط بتن به آن افزوده شده و خواص بتن را دچار تغییر می کنند. به طور کلی افزودنی های بتن در دسته های زیر قرار می گیرند:

  • روان کننده بتن
  • فوق روان کننده
  • کندگیر کننده
  • تندگیر کننده
  • چسب بتن
  • ضد یخ بتن
  • آب بند بتن
  • افزودنی های معدنی
  • روغن قالب بتن
  • آب بند سطوح

چرا باید افزودنی های بتن را مورد استفاده قرار دهیم؟

همان گونه که ذکر نمودیم افزودنی های بتن دارای خواص و ویژگی هایی هستند که موجب تسریع در روند مقاومت اولیه بتن می شوند. به علاوه کنترل واکنش های قلیایی های سیمان با سنگدانه ها توسط مواد افزودنی بتن به خوبی صورت می گیرد.

زمان گیرش توسط افزودنی های بتن طولانی تر شده و کارایی بدون نسبت آب به سیمان افزایش خواهد یافت. افزودنی های بتن موجب می شود که بتنی قدرتمند که در مقابل یخ زدن و آب شدن های مکرر مقاوم است تولید شود.

اهمیت شناخت صحیح افزودنی های بتن

افزودنی های بتن به منظورهای مختلفی مورد استفاده قرار گرفته است. پیش از آن که اقدام به تهیه افزودنی های بتن نمایید لازم است که با موارد کاربرد آن و آن که چه افزود نیاز دارید کاملا آشنا باشید.

برای مثال از روان کننده بتن به منظور کاهش میزان آب طرح اختلاط استفاده شده و به سه دسته روان کننده ها، فوق روان کننده ها و ابر روان کننده ها تقسیم می شوند. با شناخت دقیق افزودنی های بتن قادر خواهید بود که انتخابی صحیح داشته باشید.

بتن شیمی خاتم از مجموعه هایی است که افزودنی های بتن را با کیفیت بالا تولید کرده و آن را با قیمت مناسب در اختیار هموطنان عزیز قرار می دهد. در صورتی که برای انتخاب افزودنی های بتن خود دچار تردید شده اید می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید و مشاوره های رایگان دریافت کنید.

انتخاب صحیح افزودنی های بتن

استفاده دقیق از افزودنی های بتن مستلزم داشتن آگاهی و دانش صحیح از بتن و مواد افزودنی آن ها و نیز تاثیرات متقابلی که آن ها با یکدیگر دارند است. برای انتخاب درستی یک محصول باید تمامی جوانب کار مانند طرح اختلاط، ماهیت اجرایی، حجم بتن ریزی و... در محاسبات آورده شود.

افزودنی های بتن مانند چسب بتن به منظورهای مختلفی استفاده شده است که رفتار آن ها با یکدیگر و تمامی متغیرهای مطرح شده در بالا باید مورد توجه واقع شوند. به همین علت برای مصرف این مواد باید از مشاورهای آگاه مشورت دریافت نموده و نمی توان صرفا به کاتالوگ محصول بسنده نمود.

قیمت افزودنی های بتن

قیمت افزودنی های بتن به عوامل متعددی بستگی دارد. به علاوه این افزودنی ها به علت متغیر بودن مواد و ترکیبات تشکیل دهنده آن ها، میزان مصرف و... دارای قیمتی متغیر هستند. اما می توان به جرات گفت که جزو مواد گران محسوب نمی شوند.

بنابراین صرف هزینه ای اندک برای استحکام بخشی به بتن و نیز بخشیدن سایر خواص و ویژگی ها، هوشمندانه به نظر می رسد. به علاوه شما می توانید انواع افزودنی های بتن را با قیمت مناسب از بتن شیمی خانم تهیه نمایید.

خرید افزودنی های بتن

امروزه میزان پیشرفت سطح زندگی و افزایش دغدغه ها با یکدیگر همسو بوده و بسیاری از مردم به سمت آسایش سوق داده می شوند. یکی از راه های رسیدن به آسایش، بهره مندی از تکنولوژی مدرن است. امروزه این تکنولوژی را می توان در خرید اینترنتی به وضوح هر چه بیشتر دید!

برای خرید انواع افزودنی های بتن و جستجوی مناسب آن می توانید چندین مقاله را مورد مطالعه قرار داده و شرکت های مختلف را مورد مقایسه قرار دهید. در نهایت مشاهده خواهید نمود که بتن شیمی خاتم با ارائه برترین افزودنی های بتن با قیمت مناسب در حمایت از مصرف کنندگان پیشرو و پیشگام است!

سخن پایانی

بتن شیمی خاتم که دارای ظرفیت تولید حدود ۲۰۰۰۰ تن در سال است، با بهره مندی از تخصص پرسنل حرفه ای و کاربلد در زمینه تولید، تضمین و کنترل کیفیت، لجستیک و بازرگانی، به عنوان یکی از برترین مجموعه های تولید کننده افزودنی های بتن مشغول به فعالیت است

این شرکت به تولید انواع افزودنی های بتن و فرآورده های مصرفی در صنایع مختلف عمرانی، نفت، گاز، پتروشیمی، سد سازی، راه و تونل سازی و... به صورت تخصصی و تضمینی مشغول است. برای خرید انواع افزودنی های بتن تنها کافی است به سایت «بتن شیمی خاتم» مراجعه نمایید.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha