۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
قابلیت صادرات ۵ میلیارد دلار سنگ در کشور وجود دارد
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران:

قابلیت صادرات ۵ میلیارد دلار سنگ در کشور وجود دارد

رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران گفت: در صورت حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، قابلیت صادرات سالیانه ۵ میلیارد دلار سنگ در کشور وجود دارد.

به گزارش بازار، بهرام شکوری افزود: امروز ترکیه توانسته سهم ۲۰ درصدی در بازار سنگ‌های تزئینی در کشور به خود اختصاص دهد و کشورمان نیز از ظرفیت خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی گفت: روز گذشته اعضای انجمن سنگ ایران جلسه‌ای با رضا محتشمی پور معاون معدنی وزارت صمت برگزار و اعلام کردند در صورت حمایت وزارتخانه، قادر هستند تا سالیانه ۵ میلیارد دلار در حوزه سنگ‌های تزئینی صادرات و ارزآوری به کشور داشته باشند.

شکوری ادامه داد: هم اکنون صادرات سنگ‌های تزئینی در کشور سالیانه ۳۰۰ میلیون دلار است.

زنجیره مس باید در کشور توسعه یابد
رئیس هیات مدیره انجمن سنگ ایران بر لزوم تکمیل زنجیره مس و پایین دست این فلز در کشور تاکید کرد.

شکوری افزود: تاکنون در صنایع پایین دستی مس در کشور فعالیت زیادی انجام نشده و یکی از رسالت‌های این انجمن نیز ایجاد اشتیاق در سرمایه گذاران برای رفتن به این سمت و سو است.

وی گفت: عمده سرمایه گذاری‌های انجام شده در پایین دست زنجیره مس در کابل، لوله و مفتول‌های مسی بوده، اما در سایر حوزه‌ها به ویژه حوزه‌های تک اقدام خاصی انجام نشده است.

شکوری ادامه داد: توسعه زنجیره مس مستلزم برداشته شدن تحریم ها، بهبود مناسبات سیاسی با دیگر کشورها، ورود صاحبان سرمایه و استفاده از نوآوری‌ها است که در این صورت می‌توانیم به قطب صادرات منطقه تبدیل شویم.

وی گفت: در چند سال گذشته به دلیل وضع تحریم‌ها توفیقی در جذب سرمایه گذاری خارجی در حوزه مس نداشته ایم، اما در عین حال به نظر نمی‌رسد در این حوزه نیازی به صاحبان سرمایه خارجی باشد.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ ایران افزود: اگر سیاستگذاری‌ها اصلاح شده و دولت از بوروکراسی اداری بکاهد و سازمان‌های مرتبط همراهی بیشتری با صاحبان سرمایه داخلی داشته باشند، پول‌های زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به سمت پایین دست مس و توسعه آن هدایت کرد.

کد خبر: ۱۸۶٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha