۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان خبر داد:

مقاوم سازی ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان زنجان

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

سجاد صنعتی منفرد در گفتگو با خبرنگار بازار، به مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی در زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۸ هزار واحد مسکونی روستایی در استان مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت ساخت و ساز با رعایت استفاده از مصالح استاندارد در واحدهای مسکونی روستایی مورد تاکید بنیاد مسکن است، اظهار کرد: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که تاکنون ۵۲ درصد از این واحدهای مسکونی معادل ۴۸ هزار و ۵۳۶ واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده  است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، گفت: با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی، این میزان افزایش یابد.

صنعتی منفرد ابراز کرد:  بنیاد مسکن زنجان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت‌گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن زنجان، با ارائه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی مسکن هم‌سو با اهدافی چون احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی؛ تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی؛ تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان؛ حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها را دنبال می‌کند، گفت: در این راستا تسهیلاتی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۴۰ میلیون تومان به روستائیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن زنجان با بیان اینکه اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، خاطر نشان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم و بهسازی واحدهای روستایی هفت بانک عامل در این استان همکار اجرای این طرح هستند.

کد خبر: ۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha