۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸
بدهی ۵ هزار میلیاردی صندوق بیمه به کشاورزان| وعده رئیس سازمان برنامه برای پرداخت خسارت کشاورزان
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

بدهی ۵ هزار میلیاردی صندوق بیمه به کشاورزان| وعده رئیس سازمان برنامه برای پرداخت خسارت کشاورزان

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: میزان تعهدات صندوق بیمه به کشاورزان حدودا ۵ هزار میلیارد تومان است و ما در این بخش و در برخی از استان ها شاهد وضعیت نابسامانی هستیم.

محمدرضا پور ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار گفت: یکی از موضوعاتی که طی چند هفته اخیر در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار دادیم موضوع تعهدات دولت در زمینه باز پرداخت مربوط به حق بیمه محصولات کشاورزی بود که باید در این راستا اقدام می شد.

این نماینده مجلس بیان کرد: متاسفانه ما برای اولین بار است که شاهد این وضعیت نامناسب در کشور هستیم این در حالی است که دولت ها در موضوعاتی اعم از گرما زدگی و سرما زدگی و سیل از طریق اعتبارات در قالب خسارت، که در بودجه در نظر گرفتیم باید به حل مشکلات کشاورزان کمک کنند.

وی تاکید کرد: این بار شاهد این هستیم که نه تنها در این قضیه اتفاقی مهمی رخ نداده که حتی در تعهدات آن، یعنی تعهدات بیمه ای، اتفاق خاصی رخ نداده و نگرانی زیادی در جامعه ایجاد کرده است. حتما این فرایند می تواند اعتماد در جامعه سلب کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین میزان تعهدات صندوق بیمه به کشاورزان ما حدودا ۵ هزار میلیارد تومان است و ما در این بخش و در برخی از استان ها شاهد وضعیت نابه سامانی هستیم.

برای اولین بار است که شاهد این وضعیت نامناسب در کشور هستیم این در حالی است که دولت ها در موضوعاتی اعم از گرما زدگی و سرما زدگی و سیل از طریق اعتبارات در قالب خسارت، که در بودجه در نظر گرفتیم باید به حل مشکلات کشاورزان کمک کنند

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سرمازدگی در استان های فارس ،کرمان و یزد و بعضا در شمال غرب کشور مشکلات زیادی را ایجاد کرد. همچنین سیل در برخی از استان ها چالش های زیادی را در بخش کشاورزی ایجاد کرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: با پیگیری که انجام دادیم و با نشستی که با ریاست سازمان برنامه داریم قرار است به زودی تعهدات مبنی بر این بخش سریعتر پرداخت شود تا بخشی از گرفتاری مردم در این حوزه برطرف شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: همچنین اعتبارات خسارت ناشی از حوادث در بودجه سالیانه در نظر گرفته شده است و انتظار می رود دولت سریعتر در این راستا اقدام کند.

وی تاکید کرد: همچنین ما موضوع باز پرداخت تعهدات کشاورزی در سنوات گذشته را مورد پیگیری قرار دادیم چراکه سالهای گذشته کشاورزان نسبت به اصل تسهیلات اقدام کردند و اما امسال با کسری وضعیت تولید و سرمازدگی مواجه هستند لذا اگر ما کشاورزان را در زمینه پرداخت خسارت و پرداخت تعهدات بیمه ای کمک نمی کنیم حداقل باید در باز پرداخت تعهدات از آنها حمایت کنیم.

رئیس مجلس بیان کرد: امیدواریم طبق توافقاتی که در حوزه نظارتی انجام دادیم، بخشی از مشکلات حوزه تامین مالی خرد را در حوزه کشاورزی جبران کنیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha