۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵
۹۳ درصد درآمدهای اردبیل از محل مالیات است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

۹۳ درصد درآمدهای اردبیل از محل مالیات است

اردبیل - قلیزاده، مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: ۹۳ درصد منابع درآمدی استان از محل مالیات بوده و در تلاش برای تقویت این حوزه هستیم.

ابراهیم قلیزاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بخش عظیمی از منابع درآمدی پیش‌بینی شده از محل مالیات محقق شده و قطعا تا پایان سال، صد درصد این منابع جذب استان خواهد شد.

وی تصریح کرد: کمتر از هفت درصد منابع درآمدی استان از سایر حوزه‌ها است که دستگاه‌های متولی در ابعاد مختلف تلاش می‌کنند تا این منابع درآمدی را وصول و به خزانه واریز کنند.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل گفت: بخش عظیمی از منابع درآمدی مالیاتی استان به ویژه مالیات بر ارزش افزوده در خود استان و در مسیر عمران و آبادانی هزینه می‌شود که در این زمینه نیز تلاش شده تا منابع درآمدی به موقع برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و سایر حوزه‌ها تخصیص پیدا کند.

قلیزاده افزود: هر چند تلاش ما بر شناسایی منابع جدید درآمدی است اما سعی بر این است تا پیمانکاران و صاحبان طرح‌های عمرانی و خدماتی که در استان فعالیت دارند، مالیات‌های خود را در این استان واریز کنند تا امکان استفاده از این منابع در مسیر توسعه استان فراهم آید.

وی از تعدیل ۵۰ درصدی نرخ مالیات‌های پیش‌بینی شده در قالب سامانه پایانه‌های فروشگاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ترغیب و تشویق مؤدیان مالیاتی در این حوزه، در گام نخست سعی شده تا ۵۰ درصد نرخ مالیات دریافت شده تعدیل شود ولی با تکمیل چرخه اطلاعاتی در این حوزه تلاش بر این است تا از سال آینده به شکل کامل و جامع کانون پایانه‌های فروشگاهی به عنوان قانون جامع و شفاف در حوزه مالیاتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی اعمال شود.

قلیزاده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پنج وزارتخانه در تدارک زیرساخت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی دخیل هستند که امیدواریم با وصول منابع درآمدی در این حوزه عدالت مالیاتی را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: وصولی درآمدهای مالیاتی استان در هفت ماهه امسال رقمی معادل ۱۰۱.۴ درصد بوده که امیدواریم در وصول منابع درآمدی در سایر حوزه‌ها نیز بتوانیم موفق عمل کنیم.

مدیرکل امور مالیاتی اردبیل تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی با گسترش پایه‌های مالیاتی تلاش می‌کند تا منابع بیشتری را دریافت کند که اعمال قانون مالیات برای خودروهای گران‌قیمت و خانه‌های خالی نیز در همین راستا است.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha