۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
شرط بازگشایی روز بازارهای کرج/ در کنترل کرونا موفق بوده ایم
رییس اتاق اصناف البرز در گفتگو با بازار:

شرط بازگشایی روز بازارهای کرج/ در کنترل کرونا موفق بوده ایم

کرج - رییس اتاق اصناف البرز گفت: استان البرز شاهراه تردد ۱۵ استان کشور است و می توانست وضعیت بسیار خطرناکی داشته باشد اما جزو استان های بسیار موفق در کنترل بیماری کرونا بود.

بهروز حصاری در گفتگو با خبرنگار بازار با اعلام این خبر گفت: تنها دغدغه و نگرانی ما در خصوص صنوف جبران خسارت به اصناف است و قدم اصلی و نهایی را در این حوزه باید دولت بردارد.

حصاری تاکید کرد: اصنافی که همیشه بار از دوش دولت برداشته و کمک حال دولت بودند اکنون انتظار کمک دارند. درست است شرایط دولت هم به دلیل تحریم ها و نوسانات شرایط خاصی است اما اصناف چشم انتظارتند که دولت به نوعی در این وضعیت کمک آنها باشد.

انتظار از دولت برای بخشودگی مالیات ۹۸ و سهم بیمه کارفرمایان در ۳ ماه اول سال

رییس اتاق اصناف البرز در پاسخ به این پرسش که آیا از وعده هایی که دولت در خصوص حمایت از اصناف داده محقق شده یا نه، گفت: چیزی به طور ملموس خیر و ما از دولت درخواست داریم حداقل در بخش مالیات های سال ۹۸ اصناف و سهم بیمه کارفرمایان در ۳ ماه اول سال کمک اصناف باشند تا آنها بتوانند این خسارت را جبران کنند.  

حصاری در خصوص آخرین وضعیت فعالیت اصناف البرز با توجه به محدودیت های بیماری کرونا گفت: ۹۰ درصد واحدهای صنفی ما فعال هستند، اما کماکان سالن های پذیرایی و گیم نت ها تعطیل هستند و رستوران ها فقط اجازه بیرون بر دارند. علاوه بر آن با توجه به ماه مبارک رمضان محدودیت های مرتبط را دارند. اما دیگر صنوف با رعایت پروتکل های بهداشتی مشغول فعالیت هستند.

وی در خصوص فعالیت و محدودیت پاساژها و مجتمع های تجاری بزرگ گفت: در کرج بازار سرپوشیده بزرگی مثل بازار تهران نداریم. تنها ۲ پاساژ داریم که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحد صنفی دارند که با نظارت لازم فعالیت می کنند و پاساژ های کوچک نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی فعال هستند.  

البرز جزو استان های موفق در کنترل بیماری کروناست 

رییس اتاق اصناف البرز در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار مبنی بر تعداد تخلفات یا پلمب واحدهای صنفی از شروع بیماری کرونا گفت: وقتی مقرر شد اصناف تعطیل شوند همه واحدهای صنفی ما ۱۰۰ درصد تعطیل شدند و ضمن همکاری آنها، با تعامل خوبی که بین اتاق اصناف، اداره بهداشت و اماکن وجود دارد در بحث مدیریت واحدهای صنفی بهترین خروجی را داشتیم.

حصاری تاکید کرد: استان البرز با وجود شرایط جغرافیایی که دارد و شاهراه تردد ۱۵ استان کشور است و می توانست وضعیت بسیار خطرناکی داشته باشد اما جزو استان های بسیار موفق در کنترل بیماری کرونا بود.

وی بیان کرد: قدردان زحمات دانشگاه علوم پزشکی هستیم اما مدیریت استاندار، همکاری تک تک افراد جامعه به خصوص اصناف نقش بسیار پررنگی در این موفقیت دارد.

حصاری در پاسخ به زمان بازگشایی و فعالیت روزبازار ها در کرج گفت: در البرز هم بعد از شیوع کرونا روزبازارها برپا نشده و زمان بازگشایی آن به تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد استانی بر می گردد. در این مورد دغدغه اول، سلامت جامعه است و بر اساس آن برای برپایی روزبازارها و دیگر اصناف هم تصمیم گیری خواهد شد.

کد خبر: ۱۸٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha