۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و جهاد کشاورزی از جهش تولید در دیمزار ها
قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی مطرح کرد

حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و جهاد کشاورزی از جهش تولید در دیمزار ها

آل امین، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به بازار گفت: ۱۰۰ هزار تومان از ۲۳۰ هزار تومان حق بیمه کشاورزان در هر هکتار دیمزار توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و جهاد کشاورزی پرداخت می شود. 

بازار؛ گروه ایران: امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه بیمه محصولات کشاورزی طرح جهش تولید دیمزارها بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، جهاد کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی، علیرضا آل امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی به بازار گفت: بیمه محصولات کشاورزی یا همان بیمه کشاورزی در تمام دنیا زیر نظر دولت ها انجام می شود؛ یعنی هیچ بیمه خصوصی به موضوع بیمه کشاورزی ورود نمی کند و در ایران هم به همین شیوه بیمه محصولات کشاورزی انجام می شود. بنابراین این دولت ها هستند که به کشاورزان کمک و غرامت پرداخت می کنند.

وی با اشاره به اینکه صندوق بیمه کشاورزی ایران مضاعف بر سایر کشورها اقدام به بیمه طیور می کند افزود: تنها کشوری در دنیا هستیم که بیمه طیور را بخاطر سلامت و امنیت مردم اجباری کرده است تا تولید کننده با خیال راحت تولید را انجام دهد و نگران حوادثی که منتهی به خسارت می شود نباشد.

آل امین در خصوص طرح جهش تولید دیمزارها تاکید کرد: این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در دیمزارها اجرایی شده است تا تولید محصولات استراتژیکی همچون گندم افزایش یابد.

وی با اشاره به حمایت هایی که در طرح جهش تولید دیمزار از کشاورز به کمک این سه مجموعه می شود گفت: در این طرح برای کمک به کشاورز برای مدیریت ریسک، محصول را با قیمت بسیار پایین بیمه کرده ایم. علت هم این است که ستاد اجرایی تقبل کرده حق بیمه این طرح را به مبلغ ۵۰ هزار تومان از ۲۳۰ هزار تومان در هر هکتار پرداخت کند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در خصوص حمایت های سازمان جهاد کشاورزی از طرح جهش تولید دیمزارها اضافه کرد: همچنین ۵۰ هزار تومان از هزینه بیمه را هم جهاد کشاورزی متقبل شده است. بنابراین کشاورز فقط برای هر هکتار بیمه محصول ۱۳۰ هزار تومان پرداخت خواهد کرد.

آل امین با اشاره به تجربه موفق طرح در سال های گذشته ادامه داد: سال گذشته نیز این طرح را اجرا کردیم و دولت مبلغ قابل توجهی نزدیک به ۳۴۵ میلیارد تومان غرامت پرداخت کرد. این یکی از خدمات بی نظیر دولت به بخش کشاورزی بود و برای همین امسال هم این طرح ادامه یافته است.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سعید غلامپور IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
      0 0
      سلام سال ۹۹ پنج هکتار نخود بیمه کردیم سال ۱۴۰۰ هم ده هکتار گندم کشاورزیمان هم کامل از بین رفت ولی متاسفانه جهاد کشاورزی خرم آباد هیچی بهمون ندادن