۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
۱۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد
معاون صمت کردستان:

۱۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در کردستان وصول شد

کردستان - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پارسال ۱۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان وصول شده که این میزان نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن حدود ۲.۵ برابر شده است.

مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: معدن داران و بهره برداران معدنی استان هر سال بابت استخراج، بهره برداری و برداشت هر واحد از ماده یا مواد معدنی از معادن مبلغی متناسب با پروانه بهره‌برداری واحد خود به دولت پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده به استان برگشت داده شود، افزود: مبلغ برگشت داده شده باید در زمینه زیرساخت معادن استان هزینه شود.

 معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اعلام کرد: سال گذشته ۱۰۳ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان اخذ شده که این میزان نسبت به ۴۳ میلیارد تومان سال ۹۷ ، حدود ۲.۵ برابر رشد داشته است.

مرادی با اشاره به اینکه ۴۰۹ پروانه بهره برداری معادن در استان صادر شده که از این تعداد ۱۰۰ پروانه به دلیل فعال نبودن باطل شده است، اظهار داشت: از ۳۰۹ پروانه بهره برداری موجود هم ۵۰ درصد آن ها فعال  هستند که بیشتر آن ها شامل معادن طلا، سنگ آهن، سنگ تزئینی و پوکه است.

وی با بیان اینکه تنوع مواد معدنی کردستان شامل ۱۸ نوع مواد فلزی، مهم غیرفلزی، مهم مصالح ساختمانی است، یادآور شد: از جمله معادنی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند می توان به طلا، سنگ آهن، منگنز، سرب و روی، باریت، سیلیس، فلدسپات، سنگ های تزئینی (مرمر، مرمریت، گرانیت و تراورتن)، پوکه، پوزولان، سنگ آهک و سنگ لاشه اشاره کرد.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: تاکنون در صنعت معدن استان  برای چهار هزار و ۱۵۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

کد خبر: ۱۸٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha