۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
لغو تردد کشتی کروز برای جابجایی مسافر به جام جهانی| بوشهر از لیست شهرهای پروازی به قطر هم جا ماند
نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر در گفت‌وگو با بازار؛

لغو تردد کشتی کروز برای جابجایی مسافر به جام جهانی| بوشهر از لیست شهرهای پروازی به قطر هم جا ماند

بوشهر- گزدرازی نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر با اشاره به لغو تردد کشتی کروز برای جابجایی مسافر به جام جهانی گفت: بوشهر از لیست شهرهای پروازی به قطر هم جا مانده است.

خورشید گزدرازی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به تلاش‌هایی که برای برقراری خط کشتیرانی بوشهر به قطر به منظور استفاده از موقعیت جام‌جهانی انجام شده اظهار داشت: با وجود اقدامات و رایزنی‌های صورت گرفته، خبری از کشتی کروز برای انتقال مسافر از بوشهر به قطر نیست.

وی افزود: بوشهر موقعیت جغرافیایی ممتازی برای مبادلات تجاری و بازرگانی و گردشگری با قطر دارد ولی زیرساخت‌ها فراهم نیست و به همین دلیل به جایی نرسیدیم.

نایب رئیس اتاق مشترک ایران و قطر یادآور شد: سوخت کشتی کروز تامین نشده و عملا هیچ عایدی از جام جهانی قطر نصیب بوشهر نمی‌شود.

گزدرازی اضافه کرد: توسعه گردشگری نیازمند داشتن زیرساخت و همچنین تامین ملزومات مورد نیاز است که بنادر استان بوشهر دارای ظرفیت لازم هستند اما زیرساخت کافی نداریم و ملزومات و امکانات نیز ناقص است.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: با وجود مشکلاتی که داشتیم، بحث صادرات به قطر با شتاب خوبی در حال انجام است و حجم و ارزش کالاهای صادراتی بیشتر شده، لکن انتظار بسیار بیشتری داشتیم که محقق نشده است.

وی گفت: در ماه‌های قبل حدود ۵۰ کانتینر از بوشهر به قطر صادر می‌شد که اکنون به ۶۰ الی ۷۰ کانتینر رسیده و انتظار افزایش چشمگیر صادرات داشتیم.

گزدرازی در ارتباط با جا ماندن بوشهر از لیست شهرهای پروازی به قطر نیز تصریح کرد: سازمان هواپیمایی در این زمینه تصمیم‌گیری کرده و بندر بوشهر جزو پروازهای جام جهانی نیست و تهران و شیراز و لار و گراش در لیست شهرهای پروازی به قطر قرار دارند.

عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: با پیگیری مدیر کل گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، صنایع دستی و برخی محصولات استان از جمله خرما در نمایشگاه دهکده کتارا در قطر به نمایش در می‌آید که در بازاریابی و ارزآوری بسیار موثر است.

گزدرازی تاکید کرد: با وجود تبلیغات صورت گرفته، شاید تنها عایدی مهم استان بوشهر از جام جهانی قطر، شرکت در همین نمایشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی باشد.

کد خبر: ۱۸۶٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha