۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
فعالیت‌ پایانه مرزی «میلک» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد
معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان:

فعالیت‌ پایانه مرزی «میلک» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد

زاهدان - معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت پایانه مرزی «میلک» در منطقه سیستان بدون توقف و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، تیمور باقری اظهار داشت: فعالیت پایانه مرزی «میلک» در زمینه جابجایی کالا با وجود شیوع ویروس کرونا بدون توقف و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی تداوم دارد به طوری که در فروردین امسال ۸۰ هزار و ۷۲ تن کالا از این پایانه مرزی به کشور افغانستان صادر شده است.

وی عمده کالاهای صادراتی این مدت به افغانستان را سیمان، تره بار، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی عنوان کرد و افزود: از آنجایی که پایانه‌های مرزی از مهمترین زیر ساخت‌های توسعه تجارت و بازرگانی هر کشوری بشمار می‌روند، وجود مرز میلک فرصت مطلوبی را برای رونق اقتصادی منطقه فراهم کرده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: تردد عادی مسافر در پایانه مرزی میلک به دلیل شیوع کرونا متوقف شده و تنها اتباع دو کشور امکان بازگشت به کشور خود را دارند.

باقری ترانزیت ورودی کالا به بندر چابهار را در فروردین سال جاری یک هزار و ۵۰۳ تن اعلام کرد و گفت: کالاهای ورودی این مدت به این بندر مهم و راهبردی کشور نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر رشد داشته است.

وی مجموع ترانزیت انجام شده از مرزهای زمینی و دریایی سیستان و بلوچستان را در مدت مذکور ۲۹ هزار و ۲۲۴ تن عنوان کرد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مبادلات تجاری و تردد مسافر در پایانه مرزی میرجاوه از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با شیوع کرونا از سوی کشور پاکستان متوقف شده است، افزود: رایزنی برای از سر گیری فعالیت حمل کالا در این مرز در دست اقدام است.

کد خبر: ۱۸٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha