۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
سفیر قطر برای بررسی فرصت‌های اقتصادی به آبادان دعوت شد| ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

سفیر قطر برای بررسی فرصت‌های اقتصادی به آبادان دعوت شد| ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر گفت: سفیر قطر برای بررسی فرصت‌های اقتصادی به آبادان دعوت شد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: اسفندماه سال جاری ۱۴ سند همکاری و تفاهم‌نامه با حضور رئیس جمهور کشورمان و امیر قطر در دوحه به امضا رسید.

وی افزود: از «محمد بن حمد الهاجری»، سفیر کشور قطر در جمهوری اسلامی ایران برای بررسی فرصت‌های اقتصادی آبادان دعوت کردم تا به این شهر سفر کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان خوزستان، توضیح داد: حمل و نقل ترکیبی و صنایع بخشی از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند (آبادان-خرمشهر) است و همچنین در اقصی نقاط استان خوزستان شاهد توانمندی‌های بزرگ اقتصادی هستیم که باید به شکل شایسته در حوزه صادرات و همچنین تبادلات اقتصادی با دیگر کشورها اقدامی عملی انجام شود.

لزوم توجه به اقتصاد فرهنگی و ورزشی

یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در سفر سفیر قطر به شهر آبادان، پیشنهاد ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر است تا از این طریق صادرات تسهیل شود و حتی در حوزه فرهنگ و ورزشی، با یک دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی ورزشی بتوان ارزآوری و همچنین ارتباطات اثربخش انجام شود

مولوی تاکید کرد: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده در سفر سفیر قطر به شهر آبادان، پیشنهاد ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر است تا از این طریق صادرات تسهیل شود و حتی در حوزه فرهنگ و ورزشی، با یک دیپلماسی فرهنگی و دیپلماسی ورزشی بتوان ارزآوری و همچنین ارتباطات اثربخش انجام شود.

سفیر قطر برای بررسی فرصت‌های اقتصادی به آبادان دعوت شد| ایجاد مرکز مبادلات اقتصادی خوزستان و قطر

وی ادامه داد: این مرکز می‌تواند رویکردی فراتر از دو موضوع خاص اقتصادی را دنبال کنند و می‌تواند به حوزه‌های فرهنگی و ورزشی استان خوزستان نیز کمک کند. استان خوزستان به ویژه منطقه آزاد اروند(آبادان-خرمشهر) در این دو حوزه همیشه در سطح کشور افتخارآفرینی کرده است.

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و قطر گفت: به عنوان مثال هیات‌های ورزشی توانمند داریم و تاکنون بسیاری از ملی پوشان و قهرمانان نامدار کشور از این خطه ورزش خیز بوده‌اند ولی متاسفانه ورزش ما در حوزه درآمدزایی با چالش مواجه است که باید از طریق دیپلماسی ورزشی و فراهم‌سازی بسترهای لازم اقتصادی قدمی جدی در این زمینه برداشته شود.

دولت تسهیلگر فعالان اقتصادی باشد
مولوی اظهار کرد: دولت باید فقط بسترساز توسعه اقتصاد و درواقع افزایش ارزآوری باشد و نقش تسهیلگر را ایفا کند و امور را به خود متخصصین امر محول کند تا شاهد افزایش بروکراسی‌ها در بخش خصوصی نباشیم. در واقع دولت شرایط کلی را فراهم می‌کند و جزئیات و نحوه اجرا با خود صادرکننده، فعال فرهنگی، ورزشکار، صنعتگر و ... است.

وی تصریح کرد: در هر کجا که دولت امورات را به صورت مردمی اداره کرده نتایج بهتری حاصل شده است. به عنوان مثال در زمینه صادرات یک فرد صادرکننده که در همه شرایط فعالیت کرده قطعا درک بهتری از مدیری دارد که کار عملی نکرده و فقط دارای تحصیلات آکادمیک است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی افزود: اقتصاد در همه شاخه‌ها اعم از صادرات، صنایع، ورزش، گردشگری، فرهنگی و ... موضوعی مهم است و هرگونه تصمیمات اشتباه و صدور بخشنامه و آئین نامه‌های خلق‌الساعه پیامدهای منفی به دنبال دارد.

مولوی با اشاره به آخرین اقدامات برای حضور سفیر قطر، بیان کرد: مکاتبات برای سفر سفیر قطر به آبادان انجام شده است و منتظر پاسخ وی هستیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هومن DE ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۷
      5 1
      طرح بسیار خوبیه و امیدوارم یه عده برای تشکیلش کارشکنی نکنند
    • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      3 1
      خوبه شاید ابادان ویران اباد و ابادان شود
    • ایران IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۸
      0 0
      طرح خیلی خوبیه ولی اگرخواب دیدیدخیرباشه اگردیگران بگذارن این دوشهررشدکنه که چشمان آب نمیخوره
    • ماهان IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۹
      0 0
      برادر عزیز شما به فکر حل مشکل فاضلاب و آب گرفتگی و آسفالت و... این دوشهر باش بقیه پیش کش