۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
حمایت  ۱۲ میلیاردی از استارتاپ های آموزشی| ۱۰ استارتاپ جدید به کمک تحول آموزشی می آیند
در نشست خبری رویداد ملی ستاپ عنوان شد:

حمایت  ۱۲ میلیاردی از استارتاپ های آموزشی| ۱۰ استارتاپ جدید به کمک تحول آموزشی می آیند

سید حسام نوربخش دبیر ستاد سکوی تحول آموزش و پرورش گفت: ۲۳ استارتاپ برگزیده در رویداد ملی ستاپ با حمایت های مالی و غیر مالی به کمک تحول آموزشی و تربیتی کشور می آیند.

مهران ابراهیمیان، بازار: رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) با همت موسسه رزمندگان اسلام و حمایت هلدینگ علم و فناوری پیشگامان ۱۹ آبان با معرفی ۱۰ تیم استارتاپی در حوزه تحول آموزشی برگزار می شود.

۵۱ هزار کلاس چند مقطعی داریم

یازرلو مدیر کل عدالت اموزشی و آموزش عشایر در نشست خبری این رویداد که با حضور جمعی از مسئولان، مدیر شبکه آموزش صدا و سیما، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد، گفت: این رویداد متناسب با شعار سال و ایجاد تحول در اموزش از مسیر شرکت های دانش بنیان برگزار می شود.

وی افزود: دسترسی به عدالت آموزشی تنها از مسیر خلاقیت و استفاده بهینه از فنان آوری های نو و استفاده از تکنولوژی فراهم می شود.

وی با بیان این که هم اکنون ۵۱ هزار کلاس چند تایی (آموزش چند مقطع در یک کلاس) داریم که زمان اختصاص یافته به دانش آموزان بسیار محدود است، گفت: با استفاده از فناوری و تولید محتوای کاربردی در انتقال مفاهیم باید این معضل رفع شود و ما می توانیم بر بستر فناوری های نو در فهم عمیق مفاهیم مکات آموزشی و عدالت آموزشی گام های موثری برداریم.

۲۳ استارتاپ آماده سرمایه گذاری

سید حسام نوربخش دبیر ستاد این رویداد نیز گفت: تحول در اموزش و پرورش با بودجه محدود مححق نمی شود و برای این منظور باید از مردم و بدنه آموز پرورش و فناوری های نو استفاده کرد و در قالب شبکه سازی با هم افزایی و گذر از روش سنتی عدالت آموزشی وسند تحول آموزش را عملیاتی کرد.

وی افزود: هدف از این رویداد ارایه راهکارهای عملیاتی، نوین و خلاق تربیتی-آموزشی و همچنین حمایت از افراد، تیم های نو آور و استارت آپ های فعال این حوزه در راستای حل چالش های موجود در زیست بوم تعلیم و تربیت است.

وی با بیان این که طی فراخوانی ۱۵۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه این رویداد ارائه شده که در بین آنها حدود ۶۰ محصول در قالب استارتاپ قابل تامل بودند.

نوربخش افزود: از میان این محصولات ۳۰ محصول در مرحله اولیه تولید بودند و ۳۰ محصول نیز تحت حمایت شتابدهنده ها قرار گرفته اند که در نهایت ۲۳ تیم آماده جذب سرمایه گذاری هستند.

دبیر ستادرویداد ملی ستاپ گفت: قرار است در رویدادی که در ۱۹ آبان در محل همایش های صداو سیما برگزار می شود ۱۰ تیم خود را معرفی کنند و بقیه تیم ها نیز در میزهای مذاکرات به معرفی خود خواهند پرداخت.

وی با بیان این که فرایند رویداد مساله محوری و بر مبنای ۱۴ چالش آموزشی و تربیتی بوده، گفت: حوزه فعالیت استارتاپ ها در ۵ محور کلیدی مد نظر بوده که عبارتند است :

تقویت بنیان های فرهنگی-اجتماعی و ارتقاء نقش آنها در امر تعلیم و تربیت، شخصی سازی و توسعه آموزش حرفه ای با رویکردهای نوین، عدالت آموزشی و تسهیل دسترسی به منابع و امکانات، تغییر فضای آموزشی و بهره گیری از روش ها و ابزارهای نوین و بهبود کارایی مدارس و نهادهای آموزشی

چگونگی حمایت مالی و غیر مالی از استارتاپ ها

نوربخش در پاسخ به سئوال خبرنگار بازار مبنی این که نحوه حمایت از استارتاپ های اموزشی چگونه خواهد بود، گفت: هلدینگ علم و فناوری پیشگامان توسعه به عنوان اسپانسر و حامی در این رویداد مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال را در نظر گرفته که ۵ میلیارد آن به صورت تسهیلات و ۵ میلیارد آن به شکل سرمایه گذاری مشترک خواهد بود.

وی همچنین افزود: علاوه بر این تا کنون نینز به برخی از استارتاپ های مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی فعالیتشان کمک شده است.

دبیر ستاد رویداد ملی ستاپ یکی از مزیت ها در این روویداد اخذ سریع تر مجوزهای فعالیت است، ادامه داد: تلاش این رویداد اتصال بدنه حاکمیتی و تصمیم گیر با جامعه مخاطب و مردم و فعالان در حوزه آقتصاد اموزش است و لذا علاوه بر حمایت های مادی، با توجه به شبکه سازی ایجاد شده استارتاپ ها با کمک موسسه رزمندگان اسلام، برخی مدارس زنجیره ای، و مجموعه های حاکمیتی فعال در حوزه آموزشی و تربیتی به بازار گسترده ای دسترسی پیدا می کنند که شرایط را برای موفقیت سریع تر استارتاپ ها فراهم کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگر بازار مبنی بر این که حوزه فعایت های استارتاپ ها چگونه است، گفت: عمده استارتاپ ها در حوزه بازی وار سازی (آموزش از طریق بازی) آموزش مهارت ها و سوادآموزی به کودکان ۴ تا ۹ سال، نرم افزارهای مدیریت در مدرسه (اهم از مراحل ثبت نام، برگزاری آزمونه ا، صدور کارنامه و... ) هوشمند سازی تولید محتوا مبتنی بر واقعیت افزود و حقیقت مجازی است.

نیازهای آموزشی با روش سنتی گره گشا نیست

همچنین در این مراسم حسین تاریخی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: یکی از دلایلی که اتاق فکر رویداد ستاپ به آن رسیدند این بود که تنها نباید از آموزش و پرورش انتظار تحول داشته باشیم.

وی افزود: هدف اصلی، جبهه سازی و تشکیل جبهه تحول‌خواه در آموزش و پرورش است که دانش‌بنیان ها می‌توانند در آن به کمک آموزش و پرورش آیند و در بند ١٧ و ١٨ سند تحول به آن اشاره شده است.

تاریخی افزود: حل مسائل آموزشی و تربیتی امروز با روش سنتی یا غیرممکن و یا با تاخیر زمانی بسیار مواجه است که در هر دو صورت گره گشا نیست و از این رو ما نیاز به طرح های نوآورانه داریم.

وی افزود: اگر چه تعلیم و تربیت در حوزه علوم انسانی گنجانده می شود ولی شاخص سازی و کیفی سازی با استفاده از تکنولوژی و فناوری های نوین می تواند کمک شایانی در تحول آموزشی و نیاز های تربیتی ایفا کند.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha