۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸
حفظ برتری دلار آمریکا در برابر یوآن| ارز ملی چین همچنان تحت فشار قرار دارد
گزارش بانک UBS نشان داد؛

حفظ برتری دلار آمریکا در برابر یوآن| ارز ملی چین همچنان تحت فشار قرار دارد

پژوهشگران بازار بانک سرمایه گذاری UBS با انتشار گزارشی تخمین زدند که یوآن چین شاهد شکل گیری ضعف دیگری در برابر دلار آمریکا بوده و فشارها بر روی ارز ملی چین همچنان ادامه خواهد داشت. 

به گزارش بازار، پژوهشگران بازار بانک سرمایه گذاری UBS با انتشار گزارشی تخمین زدند که یوآن چین شاهد شکل گیری ضعف دیگری در برابر دلار آمریکا بوده و فشارها بر روی ارز ملی چین همچنان ادامه خواهد داشت.

در گزارش بانک UBS آمده است: با توجه به بادهای مخالف کلان و در نظر گرفتن مزیت بازدهی بزرگ دلار، احتمالاً یوان در کوتاه مدت ضعیف باقی خواهد ماند.

این بانک سوئیسی بزرگ در گزارش خود آورده است: یوآن چین تا حدی به دلیل سرعت ناامیدکننده بهبود اقتصاد چین تحت فشار قرار گرفته و از سوی دیگر، دولت به سیاست مضر اقتصادی خود در خصوص اجرای «کووید صفر» ادامه می‌دهد. علاوه بر این، ادامه واگرایی در سیاست های پولی ایالات متحده و چین و همچنین کاهش تقاضای جهانی برای ارز ملی چین، فشار مداوم و صعودی را بر جفت ارز دلار/یوآن (USDCNY) در کوتاه مدت وارد خواهد کرد.

گفتنی است علیرغم انتقادهای گسترده مطرح شده علیه مشکلات اقتصادی حاصل از اجرایی شدن سیاست کووید صفر در چین به ویژه با اصرار شی چین پینگ رئیس جمهوری این کشور، دولت پکن همچنان به این مسیر ادامه می دهد.

طی ماه های گذشته، بسیاری از اقتصاددانان در خصوص اجرای سفت و سخت این سیاست توسط دولت چین که منجر به تعطیلی کارخانه ها و تعدیل نیروی کار آنها می شود، واکنش نشان داده اند. همچننی گزارش ها حاکی از قرار گرفتن بسیاری از کارخانه ها و صنایع چین مانند بخش فولاد در معرض تعطیلی و ورشکستگی است که بخشی از آن به سیاست کووید صفر توسط دولت چین باز می گردد.

کد خبر: ۱۸۶٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha