۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
ویژگی ها و خصوصیات مهم میز مدیریتی شامل چه مواردی است؟

ویژگی ها و خصوصیات مهم میز مدیریتی شامل چه مواردی است؟

میز مدیریتی را باید مهم‌ترین مبلمان اداری در اتاق مدیریت دانست.

به گزارش بازار، میز مدیریتی را باید مهم‌ترین مبلمان اداری در اتاق مدیریت دانست. این میز مهم اغلب نقشی مستقیم در فعالیت‌های مدیر مجموعه داشته و در ارتباطات گوناگون او با افراد مختلف، از کارکنان گرفته تا مشتریان شرکت، دیده شده و بر مخاطبان تأثیر می‌گذارد. بر همین اساس نیز انتخاب چنین میزی ریزه‌کارهایی دارد که فراتر از انتخاب ابعاد و اندازه آن است. به عبارت دیگر میزهای مدیریتی می‌توانند به ظاهر کلی مدیر یک مجموعه شکوه و وقار بخشیده و یا برعکس آن عمل کنند. البته در کنار این مسئله توجه به کاربردی بودن و مناسب بودن این میز نیز مانند هر میز اداری دیگری از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. بر همین اساس در این نوشته جزئیات بیشتری را درباره میز مدیریت مطرح کرده‌ایم؛ تا با شناخت و آشنایی با ویژگی‌های آن، گزینه‌ای مناسب را انتخاب کنید.

ابعاد استاندارد میز مدیریتی به چه شکلی است؟

از نظر ابعاد پیش از هر چیز باید به این نکته توجه کرد که استانداردهای یک میز بر مبنای جایگاه شخص استفاده کننده از آن تغییر نمی‌کند؛ بلکه بر اساس نوع استفاده تغییر خواهد کرد. بنابراین ابعاد استاندارد میز مدیریتی می‌تواند همان ابعاد استاندارد انواع میز اداری باشد. با این تفاوت که به دلایل گوناگون، معمولا ابعاد بزرگ‌تر را برای میز مدیران ترجیح می‌دهند. بنابراین ابعاد استاندارد میز مدیریتی به شرح زیر است:

ابعاد استاندارد صفحه یک میز اداری ۱۲۰، ۱۵۰ و ۱۸۰ سانتی‌متر در عرض، و ۶۰، ۷۵ و ۹۰ سانتی‌متر در عمق است. از نظر ارتفاع نیز میز مدیریتی تفاوتی با سایر میزهای اداری ندارد؛ و صندلی مدیریتی و قابلیت تنظیم ارتفاع آن، نقش مهم‌تری در این زمینه بازی می‌کند.

خوب است توجه داشته باشید که عمق استاندارد میز ممکن است به میزان قابل توجهی متفاوت باشد؛ بنابراین اطمینان حاصل کنید که گزینه متناسب با فضای کاری خود را انتخاب می‌کنید. این میزها باید به اندازه کافی عمیق و پهن باشند تا وسایل کار شما از جمله لپ‌تاپ و مانیتور، صفحه کلید و ماوس، فایل‌ها و اسناد لازم را در خود جای دهند.

همچنین وقتی صحبت از میزهای مدیریتی مجهز به مانیتور به میان می‌آید؛ همه چیز در مورد تجربه‌ای است که با نمایشگر خود دارید. بر اساس اندازه مانیتور، میز شما باید به اندازه کافی عمیق باشد؛ تا بتوانید به‌راحتی و بدون آسیب رساندن به چشمان برای مدت طولانی به صفحه آن نگاه کنید.

همچنین میزهای مدیریتی معمولا سنگین‌تر و بزرگ‌تر و دارای کشوهای زیادی هستند؛ تا مدیران بتوانند به وسایل اطراف خود نظم بهتری ببخشند. فراتر از این نکته، این میزها عمدتا برای کاربردی بودن و زیبایی‌شناسی بزرگ‌تر ساخته شده‌اند. در واقع آنها باید به اندازه کافی عمیق باشند؛ تا مدیران بتوانند به‌راحتی از لپ‌تاپ یا رایانه خود هنگام خواندن یا نوشتن اسناد مختلف استفاده کنند. در عین حال آنها باید به اندازه کافی گسترده باشند؛ تا مدیران بتوانند از فاصله مناسب به بالای میز نگاه کرده و با همکاران یا مشتریان ارتباط برقرار کنند.

بر همین اساس در حالت ایده‌آل میزهای مدیریت باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ سانتی‌متر عمق و ۱۴۰ تا ۱۸۰ سانتی‌متر عرض داشته باشند.

ویژگی ها و خصوصیات مهم میز مدیریتی شامل چه مواردی است؟

آشنایی با انواع میز مدیریتی

میزهای مدیریت در انواع اندازه‌ها، شکل‌ها، طرح‌ها و برخی مشخصات دیگر ارائه می‌شوند. میز مدیریت U شکل، میز مدیریت مستطیلی و میز مدیریت L شکل سه نوع اصلی میز مدیریتی هستند.

اگر گوشه‌های غیرقابل استفاده در دفتر مدیریت خود دارید؛ می‌توانید یک میز مدیریت L شکل را در آنجا قرار دهید. این میز فضای کافی برای رایانه رومیزی و سایر فعالیت‌های شما فراهم می‌کند. میز L شکل گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه است؛ چراکه کمک می‌کند؛ تا دسترسی به همه چیز را آسان کنید. همچنین با استفاده از این نوع میز مدیریتی می‌توانید استفاده از فضای اداری خود را بهینه کنید.

اگر قرار است برای یک مکان کوچک میز مدیریت انتخاب کنید؛ میز U شکل می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این میز نه‌تنها فضای کمتری را اشغال می‌کند؛ بلکه سطح کافی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید فضای ذخیره‌سازی مناسبی را به این نوع میز اداری اضافه کنید. علاوه بر این، این میز ظاهری منظم به دفتر شما می‌بخشد.

میز مدیریتی مستطیلی به میز ساده نیز معروف است. این شکل از میز رایج‌ترین شکل میز اداری است. میز مدیریت مستطیل شکل در هر فضایی قابل استفاده است. به‌راحتی می‌توان آن را در مقابل دیوار یا حتی در مرکز فضا قرار داد. همچنین کل میز قابل استفاده بوده و فضای بلااستفاده ندارد.

انواع متریال مورد استفاده میز مدیریت

از نظر متریال میزهای مدیریت را می‌تواند در انواع مختلفی طراحی کرد و ساخت. اما به عنوان یک نسخه کلاسیک، همیشه میزهای چوبی انتخاب بسیاری از مدیران بوده است. در واقع چوب در مبلمان اداری، نشانه گران‌قیمت بودن و کیفیت بالای یک میز محسوب می‌شود. بنابراین اگر از نظر ظاهری جایگاه مدیریتی برای شما مهم است؛ انتخاب یک میز چوبی بزرگ کلاسیک را در اولویت خود قرار دهید.

اما این موضوع در کسب‌وکارهای مدرن‌تر تا حدود زیادی تغییر کرده است. به عنوان مثال در فضاهای اداری باز که مدیران در کنار کارکنان خود حضور دارند؛ معمولا توصیه به استفاده از جنس سایر میزها و صندلی اداری در اندازه و ابعاد مختلف است. در چنین شرایطی معمولا میزهای با پایه فلزی (آلومینیوم) و روکش ام دی اف یا شیشه، گزینه بسیار محبوبی هستند.

ویژگی ها و خصوصیات مهم میز مدیریتی شامل چه مواردی است؟

انواع رنگ میز مدیریتی به چه صورتی است؟

انتخاب رنگ برای میز مدیریت، باید به‌گونه‌ای باشد که میزان رسمی بودن جایگاه مدیریت را بیشتر نشان دهد. به همین دلیل استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مانند مشکی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و... در این زمینه، به‌خصوص در مورد میزهای مدیریتی چوبی بسیار رایج است. به عبارت دیگر رنگ‌های غیررسمی مانند صورتی، آبی روشن، بنفش، قرمز و... در این زمینه معمولا گزینه مناسبی نیستند.

با این وجود انتخاب این رنگ باید با فضای کاری شما و سایر اجزای دکوراسیون اداری دفتر مدیریت نیز از هماهنگی کافی برخوردار باشد. در نهایت نیز انتخاب رنگ برای هر وسیله‌ای تا حدود زیادی به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

نکاتی که برای میز مدیریتی باید به آن توجه کرد؟

در نهایت اگر قصد خرید میز مدیریتی را دارید؛ در کنار موارد ذکر شده در بالا، بهتر است نکات زیر را نیز در نظر داشته باشید:

  • ابعاد صفحه میز را بر اساس نیاز خود و حجم وسایل احتمالی و سبک کار خود انتخاب کنید.
  • اگر دائما از رایانه استفاده می‌کنید؛ به عمق میز توجه بیشتری داشته باشید. فاصله چشمان شما با صفحه مانیتور باید به اندازه سایز مانیتور باشد. مثلا برای یک مانیتور ۲۳ اینچ باید میزی با عمق مناسب داشته باشید؛ که فاصله ۲۳ اینچی بین صفحه و چشمان شما را فراهم کند.
  • میز خود را با سایر اجزای مبلمان اداری مانند کتابخانه، قفسه‌ها، کمدها و کشوها هماهنگ کنید.
  • صندلی مناسب و استانداردی را برای میز خود انتخاب نمایید.

برای خرید میز مدیریتی به کجا مراجعه کنم؟

همانطور که شما با خصوصیات یک میز مدیریتی آشنا شدید می توانید انتخابی خوب و با کیفیت داشته باشید و برای خرید آنلاین و سنتی به هر کسی نمی توان اعتماد کرد اما گروه مکعب چندین سال است که در زمینه تولید و عرضه مبلمان اداری فعالیت می کند به همین دلیل کارشناسان حرفه ای دارند که به شما مشاوره رایگان می دهند که می توان از راه های زیر ارتباط بگیرید.

آدرس: جردن، عاطفی شرقی، کوچه رفیع، پلاک ۵، زنگ تکی

تلفن: ۲۶۲۹۱۰۱۸ -۰۲۱

سایت: https://mokaabgroup.com

کد خبر: ۱۸۶٬۱۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha