۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
 ۹۸۲ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی در بوشهر تشکیل شد
از زمان شروع بحران کرونا تاکنون؛

۹۸۲ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی در بوشهر تشکیل شد

بوشهر- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر از تشکیل ۹۸۲ فقره پرونده تخلف واحدهای صنفی از زمان شروع بحران کرونا تاکنون به ارزش بیش از ۴۸ میلیارد ریال در استان خبر داد.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ (هم‌زمان با شروع بحران کرونا) لغایت ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹ تعداد ۲۰ هزار و ۱۱۱ فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان بوشهر صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ارزش پرونده‌های تخلف تشکیل‌شده ۴۸ میلیارد و ۴۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است که جهت انجام مراحل قانونی به اداره کل تعزیرات حکومتی بوشهر ارسال‌شده است.

حسینی افزود: تعداد ۵۶۷ گشت مشترک بازرسی چگونگی از عرضه کالا و خدمات در بازار از سوی این سازمان با حضور دستگاه‌های مرتبط صورت گرفته که منجر به تشکیل ۵۹۸ فقره پرونده تخلف به ارزش دو میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۵۱۶ هزار و ۸۸۳ ریال طی بازه زمانی مذکور در استان بوشهر بوده است.

وی تشریح کرد: در بازه زمانی یادشده تعداد ۹۱ فقره پرونده در خصوص تخلفات مربوط به کالاهای بهداشتی از قبیل (ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده) به ارزش ۲۷۰ میلیون و ۲۳۱ هزار ریال و تعداد ۲۶۵ فقره پرونده مربوط به عدم رعایت موارد بهداشتی در واحدهای صنفی تشکیل شده است.

حسینی به کشفیات اقلام احتکار شده فوق اشاره و اظهار داشت: در این مدت تعداد ۱۴ هزار و ۳۵۰ عدد ماسک و ۱۴ هزار عدد دستکش لاتکس کشف و تعداد ۲۶۸ مورد از واحدهای صنفی که اجازه فعالیت نداشته‌اند پلمپ شده و تعداد ۸۵۲ مورد اخطار به پلمب برای رعایت موازین بهداشتی صادر شده است.

وی با اشاره به دیگر مأموریت‌های این سازمان مبنی بر نظارت بر تولید و توزیع کالاها تصریح کرد: از زمان شروع بحران بیماری کرونا از ابتدای اسفندماه ۹۸ تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه ۹۹ آمار قابل‌توجه ای انواع کالاها و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مبارزه با کرونا شامل تعداد چهار میلیون و ۸۸ هزار و ۵۷۰ مورد انواع ماسک، تعداد چهار میلیون و ۶۵۹ هزار و ۱۱۵ جفت دستکش، مقدار ۱۰ هزار و ۶۲۷ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده، چهار هزار و ۸۷۶ لیتر ژل ضدعفونی‌کننده، ۶۴ هزار لیتر الکل هفتاد درصد و ۲۷۰ عدد گان پزشکی توسط واحدهای تولیدی، شرکت‌های دانش بنیان، کارگاه‌های تولیدی صنفی و گروه‌های جهادی و مردمی تولید و توزیع‌شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر گفت: در بازه زمانی مذکور تعداد یک هزار و ۶۰ مورد گزارش و شکایت مردمی در حوزه کالا و خدمات دریافت و موردبررسی کارشناسی قرارگرفته است که از این تعداد ۳۶۰ مورد متخلف، ۶۶۰ مورد غیر متخلف و ۳۷ مورد منجر به رضایت شاکی شده است.

کد خبر: ۱۸٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha