۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
تاخیر در پرداخت بودجه های مصوب ۱۴۰۱ به دلیل بی برنامگی سازمان برنامه
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس مطرح کرد

تاخیر در پرداخت بودجه های مصوب ۱۴۰۱ به دلیل بی برنامگی سازمان برنامه

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس گفت: قوای سه گانه باید عزم خود را جزم و برای مشکلات اقتصادی و معیشتی و مهار گرانی و تورم با همتی مضاعف اقدام عاجل نماید.

به گزارش بازار، فاطمه رحمانی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: در ۱۳ آبان ماه بار دیگر ملت پرافتخار ایران نشان دادند که پای آرمان های اسلام و دفاع همه جانبه از ایران اسلامی ایستاده اند و علیرغم اینکه فشار تحریم را تحمل می کنند و مطالبات بسیار دارند اما بزرگوارانه و با نجابت در برابر گستاخی دشمنان تاریخی ایران عزیز ایستاده اند. این ملت را باید پاسداشت و لحظه ای در خدمت رسانی شایسته به آنان درنگ نکرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس یازدهم افزود: در این راستا قوای سه گانه باید عزم خود را جزم و برای مشکلات اقتصادی و معیشتی و مهار گرانی و تورم با همتی مضاعف اقدام عاجل نماید.

وی در تذکری به رئیس جمهور با اشاره به عدم تخصیص بودجه های مصوب، اظهار کرد: لایحه بودجه به مجلس می آید و در مجلس با زحمات شبانه روزی تصویب می شود و مردم امیدوار می شوند اما رئیس سازمان برنامه و بودجه با رویکرد قیم مابانه برخورد می کند و با تعلل و بی برنامگی در تحقق بودجه کار امیدوارکننده ای انجام نمی دهد و به تعبیر همکاران، سازمان برنامه و بودجه کشور را قفل کرده است.

رحمانی در ادامه یادآور شد: علیرغم گذشت بیش از ۷ ماه از تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان مثال ۱۳ درصد از بودجه های عمرانی خراسان رضوی تاکنون تخصیص نیافته و این به معنای توقف کارهای عمرانی و ساخت و سازها است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه آسیب های اجتماعی و اینکه آسیب های اجتماعی موضوعی امنیت پایه هستند، گفت: کار ویژه به خصوص در مورد تخصیص بودجه حاشیه نشینی انجام نشده است، شهر مشهد حدودا یک و نیم میلیون حاشیه نشین دارد اما علیرغم اهمیت و اولویت این موضوع تاکنون منابعی به این حوزه اختصاص نیافته است. بودجه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و محرومیت زدایی نیز از این جمله هستند.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه با این روش کشور را با چالش مواجه کرده است، پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان نیز دچار بی برنامگی سازمان برنامه و بودجه شده است لذا درخواست می کنم ورود جدی به این موضوع شود و به آقای میرکاظمی تذکر داده شود چرا که این موضوع از فوری ترین اقدامات مورد انتظار است.

کد خبر: ۱۸۶٬۰۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha