۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
بانک‌ها با خروج از حالت انقباضی ممنوعیت وام‌های ضروری را بردارند
نماینده مردم فومن در مجلس:

بانک‌ها با خروج از حالت انقباضی ممنوعیت وام‌های ضروری را بردارند

نماینده مردم فومن در مجلس گفت: در حال حاضر بیش از یک سال و اندی است وام های ضروری در سطح کل کشور ممنوع شده در حالی که مردم با مشکلات عدیده معیشتی و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

به گزارش بازار، خلیل بهروزی فر در نوبت صبح نشست علنی امروز(یکشنبه، ۱۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوادث اخیر، شهدای امنیت و خدمت، گفت: روز ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یادآور وقایع مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار، یعنی آمریکای جنایتکار از ایران، نقش اساسی داشته است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ملت قهرمان ایران اسلامی با حضور حماسی و کم نظیر خود در راهپیمایی این روز، پاسخ محکمی به فتنه گران، اغتشاشگران، معاندین، منافقین آشوبگران و به ویژه استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و رژیم نسل کش صهیونیستی دادند و بار دیگر اثبات کردند که پیرو واقعی ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب اسلامی هستند که تا پای جان از انقلاب اسلامی، ارزش ها و آرمان های انقلاب دفاع کرده و خواهند کرد.

وی در ادامه با ارائه تذکراتی به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور، اظهار کرد: مردم ۲۴ روستای حفاظت شده شهرستان های شفت و فومن که از سال های بسیار دور، نسل اندر نسل در این روستاها زندگی کردند اما برای مقاوم سازی منازل مسکونی خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. برخی از واحدهای مسکونی به علت قدمت و فرسودگی در حال فروریختن بر سر خانوارها است. گناه این مردم چیست؟

بهروزی فر ادامه داد: سال گذشته طی دیداری با شما و ارائه نامه ای به پیوست گزارش اداره کل محیط زیست استان گیلان برای حل این مشکل، وعده دادید در اولین جلسه شورای عالی محیط زیست این مسأله را حل کنید اما جلسه اول تشکیل شد دریغ از اینکه حتی در این جلسه طرح موضوع شود از این رو انتظار می رود در اسرع وقت مشکلات مردم این روستاها را حل کنید.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در تذکر دیگری در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری که قانون مصوب شده اما تا کنون هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است، عنوان کرد: به رئیس کل بانک مرکزی تذکر می دهم با ابلاغ بخشنامه ای به کلیه بانک ها، اقاله واحدهای مسکونی درگیر بانک ها را ممنوع کرده اید. افرادی هستند که تنها پناهگاهشان تنها یک واحد مسکونی است که انتظار می رود این مشکل را حل کنید.

وی خطاب به صالح آبادی افزود: در حال حاضر بیش از یک سال و اندی است وام های ضروری در سطح کل کشور ممنوع شده در حالی که مردم با مشکلات عدیده معیشتی و مشکلات بسیار زیادی که امروز بر فضای کشور حاکم است، مواجه هستند پس دستور دهید بانک های از حالت انقباضی خارج شده و مشکلات را حل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری به وزیر راه و شهرسازی ابراز داشت: حدود ۴ ماه پیش دستور صریح به شرکت زیرساخت در خصوص پروژه ملی تقاطع غیرهمسطح ورودی فومن را دادید اما متأسفانه افراد و عناصری که در این شرکت حضور دارند، باقی مانده دولت بی تدبیر هستند به دستور شما جامه علم نپوشاندند.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha