۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹
معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲
بازار گزارش می دهد؛

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

بخش سردبیری اپلیکیشن های گوگل استور، برترین اپلیکیشن های ویژه ویرایش و ساخت کلیپ های ویدئویی را معرفی کرده که می توانند در ساخت و تهیه کلیپ های حرفه ای به شما کمک کنند.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: کاربرد نرم افزارهای هوشمند در زندگی امروزی ما تا حدی افزایش یافته که شاید تصور یک روز زندگی بدون ابزارهای هوشمند مانند لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و دیگر گجت های شخصی برای هر یک از ما غیر ممکن باشد.

با ورود تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها به زندگی روزمره ما اما، علاوه بر هوشمند تر شدن سبک زندگی، بسیاری از ابزارهای متداول و قدیمی جای خود را به ابزارهای هوشمند کوچکتر، ارزان تر و البته با قابلیت حمل ساده تر مانند تبلت ها و گوشی ها دادند.

برای یافتن اهمیت این اپلیکیشن ها تنها کافی است نگاهی به تعداد آنها در پلی استور و یا اپ استور انداخته تا متوجه شوید چه تعداد شرکت و کارگاه سازنده اپلیکیشن های اندرویدی مشغول ساخت و ارتقاء این اپلیکیشن ها هستند؛ شغلی که به یکی از مهمترین شاخه های اقتصاد دیجیتال در سراسر جهان تبدیل شده است.

بهترین اپلیکیشن های ساخت و ویرایش ویدئو در اندروید

یکی از پر کاربردترین دسته های اپلیکیشن های گوشی ها و تبلت های اندرویدی، اپلیکیشن های ساخت و ویرایش ویدئو است که علاوه بر کاربردهای روزمره، از آنها برای ساخت کلیپ ها و تیزرهای تبلیغاتی و تولید محتوای ویدئویی در فضای دو شبکه اجتماعی مهم یعنی اینستاگرام و تیک تاک استفاده می شود. لذا باید توجه داشت که این اپلیکیشن ها دیگر مانند چند سال پیش صرفا وسیله ای برای سرگرمی تفریح نبوده و به یکی از ابزارهای حرفه ای افراد مختلف برای تولید کلیپ های تبلیغاتی از حرفه و کسب و کار آنها تبدیل شده اند.

نکته دیگر اینکه اپلیکیشن هخای اندرویدی به دلیل قابل حمل و لایه باز بودن و البته طریقه ساخت بسیار ساده تر آنها در قیاس با نرم افزارهای ویندوزی قدیمی، از کاربرد بیار بالایی برخوردار بوده و بسیاری از نرم افزارهای قدیمی و محبوب ویندوزی مانند استودیو که از آنها برای ساخت و ادیت ویدئو استفاده می شد، جای خود را در بسیاری از موارد به اپلیکیشن های سبک و کاربردی اندرویدی داده اند. در ادامه به معرفی معروفترین و بهترین این نرم افزارها در سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت.

InShot، نرم افزاری برای ساخت و ویرایش ویدئو

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

اپلیکیشن InShot یکی از محبوبترین نرم افزارهای اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو است که در صدر برنامه های این دسته بندی در گوگل استور قرار دارد. قابلیت مهم InShot، امکان استفاده آسان و ساخت ویدئو با استفاده از مجموعه ای از عکس ها است که می تواند خروجی خوبی به عنوان کلیپ به شما بدهد.

امکانات این نرم افزار در دو بخش رایگان و اکانت پرمیوم دسته بنده شده که می توانید با پرداخت چند دلار، اکانت یک ساله آن را تهیه نمایید که در این صورت، مجموعه ای از قابلیت ها همچون فریم ها، استیکرها و ... برای شما باز خواهد شد. اما در نسخه رایگان هم امکانات ضروری و لازم برای ساخت یک کلیپ خوب و جذاب برای کاربران فراهم شده و از این منظر جای نگرانی وجود ندارد.

PowerDirector، انتخاب تدوین گران حرفه ای

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

دیگر اپلیکیشن مورد علاقه تدوین کنندگان و ویرایشگران ویدئوها، نرم افزار پر طرفدار PowerDirector است که اگر بخواهیم محیط آن را با اپلیکیشن های ویندوزی مقایسه کنیم، بیشترین شباهت را به ادابی پرمییر (Adobe Premier) دارد.

این اپلیکیشن دارای صفحه بار بزرگ، قابلیت های فراوان برای ادیت فیلم و عکس و همچنین اضافه کردن متن و عکس به صورت کاملا حرفه ای به ویدئو کلیپ های شما را دارد. همچنین کیفیت و گرافیک ویدئوها نیز قابل تنظیم بوده و در صورتیکه اکانت آن را خریداری نمایید، یک کتابخانه بزرگ حاوی فیلم، عکس و موزیک های کاربردی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می توانید از آنها در ساخت و ویرایش ویدئو کلیپ های خود استفاده نمایید.

کوئیک، ویرایشگر ویدئو رایگان

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

اپلیکیشن کوئیک محصولی از شرکت خوشنام و بزرگ GoPro است که به صورت رایگان برای ویرایش و تدوین ویدئوها به بازار عرضه شده و بنا بر ادعای شرکت سازنده، عمده نیازهای کاربران در ساخت و ادیت ویدئو را در اختیار آنها قرار می دهد.

همچنین با استفاده از این اپلیکیشن، قابلیت هایی همچون میکس موزیک و صداگذاری روی کلیپ ها نیز برای شما فراهم خواهد بود. از دیگر آپشن های قرار داده شده روی این اپلیکیشن می توان به افکت های مختلف تصویری اشاره کرد که می توانید بر روی کلیپ خود پیاده سازی نمایید.

این افکت ها در قالب های Grammy, Action, Boxed, Lapse, Slice, Over برای کاربران در نظر گرفته شده که هر یک از آنها در حقیقت یک قالب مجزا با کاربردهای مختلف مانند نحوه تلفیق متن، موزیک و افکت های متفاوت را داشته که می توانید از آنها استفاده کنید.

در حقیقت کافی است یکی از این قالب ها را برای ویرایش ویدئوی خود انتخاب نمایید تا به سادگی، یک کلیپ حرفه ای و جذاب را بسازید. همچنین کاربران می توانند از کلیپ های طولانی خود، یک تیزر تبلیغاتی و یا ویدئوی کوتاه برای معرفی کار بسازند که می تواند بسیار کاربردی باشد. تمامی قابلیت های به کار رفته در این اپلیکیشن کاملا رایگان هستند.

KineMaster، همراه قدیمی اما حرفه ای اندرویدی ها

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

اپلیکیشن «کاین مستر» برای آن دسته از کاربران اندروید که در زمینه تولید محتوای ویدئویی فعال هستند نامی آشنا بوده و نیازی به معرفی چندانی ندارد. این اپلیکیشن برای سال ۲۰۲۲ نیز موفق به جلب نظر سردبیران اپلیکیشن ها در گوگل استور شده که نشان از ادامه مجبوبیت آن در بازار نرم افزارهای اندرویدی است. این نرم افزار از قابلیت های بسیار حرفه ای مانند امکان میکس لایه های مختلف ویدئویی بر روی یکدیگر و ساخت کلیپ های بسیار حرفه ای را دارد که گاها به سختی می توان باور کرد که خروجی کار توسط یک اپلیکیشن اندرویدی ساخته شده باشد.

البته در نسخه پرمیوم که باید برای استفاده از امکانات آن، اقدام به خرید اکامنت نمایید امکانات بسیاری زیادی همچون ققابلیت درج واتر مارک و دسنرسی به ایتیکرها و فریم های جذاب در بخش Asset Pro این ایپلیکشن نیز وجود دارد. حتی در این اپلیکیشن می توانید واترمارک های ویدوهای قبلی را نیز برداشته و یا افکت های جدید به آنها اضافه نمایید.

Vita، ساده و ویژه کاربران مبتدی

معرفی برترین اپلیکیشن های اندرویدی برای ساخت و ویرایش ویدئو در سال ۲۰۲۲

یکی از مشکلات اپلیکیشن هایی چون کاین مستر، شلوغ بودن محیط و سختی استفاده از آنهاست که به واسطه حرفه ای بودن محیط برنامه برای کاربران ایجاد می شود. این در حالیست که بسیاری از کاربران تنها نیاز به ساخت کلیپ هایی ساده و بدون نیاز به افکت های آنچنانی بوده و یا در زمینه ویرایش عکس و فیلم مبتدی هستند. ویتا می تواند گزینه ای مناسب برای این دسته از کاربران باشد و به آنها در ساخت ویدئوهایی ساده و در عین حال جذاب کمک کند.

کد خبر: ۱۸۵٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha