۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
نگرانی صنایع یزد از قطعی گاز| مسئولان مطالبه گری کنند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نگرانی صنایع یزد از قطعی گاز| مسئولان مطالبه گری کنند

یزد- کلانتر، رئیس خانه صنعت معدن و تجارت یزد از نگرانی صنایع به ویژه واحدهای فولادی استان از قطع گاز در فصول سرد سال خبر داد و خواستار مطالبه گری جدی مسئولان در این زمینه شد.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان یزد به واسطه صنعتی بودن مصرف انرژی بالاتری نسبت به استان های دیگر دارد و تصمیم یکسان برای همه استان ها در زمان اوج مصرف گاز، بی عدالتی محسوب می شود.

وی افزود: برخی از استان‌ها شاید یک واحد فولادی بیشتر نداشته باشند اما ۳۰ درصد از صنایع یزد واحدهای فولادی هستند و نیاز مبرم به گاز دارند و تعطیلی این واحدها خسارت های زیادی به دنبال دارد و تصمیم گیری برای استان یزد نباید مشابه استان هایی باشد که ضرر و زیان کمتری از ناحیه قطعی گاز متحمل می شوند.

کلانتر با تاکید بر اینکه تامین گاز مردم باید در اولویت قرار گیرد، ادامه داد: دیدگاه کشوری نسبت به مدیریت مصرف انرژی باید به یزد متفاوت باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه کمبودهایی در تولید انرژی در کشور وجود دارد، قطع گاز را یکی از چالش های جدی در مسیر تولید و تامین نیازها برشمرد و افزود: یا باید تولید را کاهش دهیم و یا در مصرف صرفه جویی کنیم.

وی، یکی دیگر از راهکارها را افزایش بهره وری عنوان کرد و افزود: باید این نگرانی از مدیران صنایع برداشته شود که قرار است در فصل سرد سال با کمبود و قطعی گاز مواجه شده و ضرر ببینند و مسئولان باید در این مسیر پشت صنایع استان بایستند و مدیران صنایع نیز در این مسیر همراهی لازم را خواهند داشت تا این مطالبه گری به جدیت گرفته شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha