۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۷
وقت خوبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست| در حال از دست دادن کریدورهای بین المللی هستیم
عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو بازار:

وقت خوبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست| در حال از دست دادن کریدورهای بین المللی هستیم

یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس معتقد است در حال حاضر وقت مناسبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست.

مجتبی یوسفی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره تفکیک وزارت راه و شهرسازی، گفت: این وزارتخانه یک شبه ادغام شده است.

وی متذکر شد: بنده موافق تفکیک وزارت راه و شهرسازی در آغاز به کار دولت سیزدهم بودم و ادله بنده آن بود که ادغام وزارت راه و شهرسازی بر این اساس بوده است که یک اختلاف نظری در آن مقطع بین دولت و مجلس وقت به وجود آمد و یک شبه این وزارتخانه ادغام شد و به صورت کارشناسی و برنامه‌ریزی شده این اتفاق نیفتاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما صرفا دو وزارتخانه راه و شهرسازی را در کنار هم قرار دادیم. در ابتدای دولت سیزدهم، هم دولت و هم برخی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی موافق تفکیک وزارت راه و شهرسازی بودند و ما گفتیم که از همان ابتدا، دو وزیر برای این وزارتخانه‌ها معرفی شود یعنی یک وزیر برای راه و یک وزیر برای بخش مسکن معرفی شود اما با آن مخالفت کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما درحال حاضر بحران مسکن و بحران حمل و نقل داریم و در حال از دست دادن کریدورهای بین المللی هستیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی رهن و اجاره خانه هم برای مردم تبدیل به آرزو شده است اما معتقدم در شرایط فعلی نباید ساختار این وزارتخانه دستخوش تغییر شود چرا که این کار حداقل دو سال طول می کشد.

یوسفی گفت: از اوضاع مسکن به صورت جدی گله مند هستیم. متاسفانه در این زمینه کوتاهی جدی شده است و افراد ناتوان زیادی در این وزارتخانه منصوب شدند.

وی تاکید کرد: البته ما مدافع دولت هستیم و از شخص رئیس‌جمهور ممنونیم که در بالاترین سطح تاکنون چندین جلسه شورای عالی مسکن را برگزار کرده است، این در حالی است که در دولت روحانی و در هشت سال گذشته حتی یک جلسه شورای‌عالی مسکن هم با حضور رئیس جمهور برگزار نشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر زمان تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست. روز اول به دولت گفتیم که وزارت راه و شهرسازی را تفکیک کنید، اما این کار را انجام نداد و الان با استفاده و با به کارگیری برخی از مدیران ضعیف یکدفعه می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند و بگویند که این وزارتخانه را تفکیک کنیم. الان وقت تفکیک نیست.

کد خبر: ۱۸۵٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha