۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
گونه های وارداتی انار با اقلیم بهشهر سازگاری ندارد
در گفتگو با بازار؛

گونه های وارداتی انار با اقلیم بهشهر سازگاری ندارد

بهشهر- منصوریان، تولیدکننده انار در روستای سارو بهشهر با اشاره به این که در سال های اخیر گونه های وارداتی انار در منطقه رواج یافته است، گفت: این گونه ها با شرایط و اقلیم منطقه سازوگاری ندارد.

علی منصوریان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وجود دو هزار هکتار باغ در مازندران اظهار داشت: ۶۰ درصد باغات انار در بهشهر وجود دارد و این روزها مشغول انارگیری و برداشت انار هستیم.

وی با اظهار این که انار روستای آسیب سر و سارو در شمال ایران مشهور است، گفت: انار شیرین، شکر و ملس از جمله انارهای تولیدی منطقه به شمار می رود این درحالی که در گذشته بسیاری از گونه های انار ناب کشت و رواج داشت.

وی گونه ملیکا و گل انار را از جمله انارهای بومی ذکر کرد و گفت: در سال های اخیر کشت انارهای ساوه در منطقه رواج یافت که چندان با آب و هوای منطقه سازوگاری ندارد و دانه های آن پوسیده می شود.

منصوریان یادآور شد: در دامنه روستا انار معروف سارو کشت می شود و فراوانی آب و شرایط هوایی زمینه را برای کشت این گونه فراهم کرده است.

این تولیدکننده انار تصریح کرد: انارهای بومی به خوبی جواب داده است و باید نسبت به کشت این گونه ها در منطقه ادام و برای ترویج آن برنامه ریزی شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha