۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸
احداث بیش از ۴۰ شهرک فناوری در مناطق مختلف کشور
وزیر صمت خبر داد:

احداث بیش از ۴۰ شهرک فناوری در مناطق مختلف کشور

همدان-وزیر صنعت،معدن و تجارت بابیان اینکه برای احداث بیش از ۴۰شهرک فناوری مصوبه هیئت دولت اخذشده تا این شهرک‌ها درنقاط مختلف کشور احداث شوند،گفت: این شهرک‌ها تمام شرایط پارک‌های علم و فناوری را دارند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید رضا فاطمی‌امین عصر شنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه اعتباری معادل ۱۳۵ میلیارد تومان برای شهرک‌های صنعتی استان همدان اختصاص یافت، گفت: تقویت شهرک‌های صنعتی پیش نیاز و بستر تولید است.

وی بابیان اینکه تولید به تأمین آب، برق، گاز و زمین نیاز دارد و در شهرک‌های صنعتی این نیازها فراهم شده و در حال تکمیل است، گفت: برق مورد نیاز تولید را باید وزارت نیرو مطابق قانون تا مقابل درب ورودی شهرک‌های صنعتی فراهم کند اما وقتی این اتفاق به طور کامل رخ نمی‌دهد تقسیم کار صورت می‌گیرد و زیرساخت‌ها توسط وزارت نیرو، سازمان صنایع و شهرک‌های صنعتی و استانداری تأمین می‌شود.

بر اساس توافق با وزارت نیرو تا حد امکان پساب‌های شهری به شهرک‌های صنعتی اختصاص می یابد

وی آب را از دیگر نیازهای صنعت برشمرد و بابیان اینکه بر اساس توافق با وزارت نیرو تا حد امکان پساب‌های شهری به شهرک‌های صنعتی اختصاص می یابد، افزود: تأمین گاز اندکی پیچیده‌تر است.

سید رضا فاطمی‌امین با تأکید بر اینکه مشکل حادی در حوزه تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نداریم، گفت: خوشه‌های صنعتی از روش‌های خوب برای اشتراک بین واحدهای کوچک هستند.

وی بابیان اینکه گاهی واحدهای کوچک در تأمین مواد اولیه یا بازار دچار مشکل می‌شوند که یکی از روش‌های رفع این مشکل خوشه‌های صنعتی است، گفت: روش دیگر زنجیره‌های تأمین هستند که در همدان شاهد آن هستیم.

بیش از یک هزار و ۶۰۰ کارگاه در حال احداث توسط سازمان صنایع کوچک است تا شرکت‌های دانش‌بنیان وقت خود را برای ساخت هدر ندهند

فاطمی‌امین اولویت‌ وزارت صمت را توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان برشمرد و بابیان اینکه بیش از یک هزار و ۶۰۰ کارگاه در حال احداث توسط سازمان صنایع کوچک است تا شرکت‌های دانش‌بنیان وقت خود را برای ساخت هدر ندهند، گفت: در ارائه خدمات تخفیف ۱۰ درصدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان لحاظ می‌شود.

وی با یادآوری اینکه برای احداث بیش از ۴۰ شهرک فناوری مصوبه هیئت دولت اخذشده تا این شهرک‌ها در نقاط مختلف کشور احداث شوند، گفت: شهرک‌ها تمام شرایط پارک‌های علم و فناوری را دارند و این امور به تقویت زیرساخت‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان تعبیه‌شده کمک می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بابیان اینکه در بخش صنعت و معدن طی هفت ماه امسال بیش از ۱۶۰ هزار شغل در کشور ایجادشده که رتبه اول ایجاد اشتغال در کشور را دارد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها تا پایان سال بیش از ۳۰۰ هزار شغل توسط این مجموعه ایجاد شود.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha