۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
 سقف استارلینک برای کاربران پر مصرف

سقف استارلینک برای کاربران پر مصرف

سرویس اینترنتی استارلینک، برای کاربران مسکونی خود سقف مصرف ماهانه یک ترابایت را در نظرگرفته است.

به گزارش بازار، سرویس اینترنتی استارلینک، برای کاربران مسکونی خود سقف مصرف ماهانه یک ترابایت را تعیین کرده است که این محدودیت برای مشترکینی است که درطول یک‌ماه بیش از یک ترابایت مصرف می‌کنند و از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب اعمال می‌شود.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک از زمانی‌که راه‌اندازی شد محدودیت حجمی نداشت، اما بنظر می‌رسد این شرکت به دنبال تغییر این شرایط است و به زودی مشتریان پرمصرف این شرکت با محدودیت‌هایی مواجه خواهند شد.

استارلینک یک ایمیل برای کاربران در ایالات متحده و کانادا ارسال کرده و از سیاست مصرف منصفانه در استارلینک خبر داده است. طبق این سیاست، کاربران خانگی هر ماه را با «دسترسی اولویت‌دار» شروع می‌کنند و زمانی که مصرف دیتا از ۱ ترابایت فراتر برود، روزهای باقی‌مانده ماه به صورت «دسترسی پایه» خواهد بود.

در وضعیت دسترسی پایه سرعت پایین‌تر از حالت دیگر خواهد بود. البته اسپیس ایکس به این موضوع اشاره کرده که مصرف دیتا در ساعت‌های ۱۱ شب تا ۷ صبح به وقت محلی، جزو سقف ۱ ترابایت محسوب نمی‌شود و این محدودیت تنها برای ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب درنظر گرفته شده است.

با اینکه تنها کمتر از ۱۰ درصد مصرف‌کنندگان خانگی استارلینک مصرف دیتای بالاتر از یک ترابایت را دارند، اما بنظر می‌رسد این شرکت چنین محدودیتی را در نتیجه افزایش تعداد کاربران و کاهش سرعت این سرویس در نظر گرفته است و می‌خواهد مانع از افت بیش‌تر سرعت در نتیجه افزایش مصرف دیتا و فشار به شبکه شود.

بر اساس گزارش تِک کرانچ، بررسی شرکت تحلیل شبکه اوکلا نشان می‌دهد سرعت رسانه استارلینک در همه کشورهایی که طی یک سال گذشته قابل دسترس بوده، کاهش پیدا کرده است. این شرکت به رشد کاربران به عنوان عامل اصلی این کاهش اشاره کرده است. استارلینک با محدود کردن کاربران پرمصرف که می‌گویند کمتر از ۱۰ درصد مشترکان فعلی هستند، به دنبال بهبود این وضعیت است.

کد خبر: ۱۸۵٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha