۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷
صادرات کالا از میان جاده‌های تحریم| صادرات کالا به افغانستان با بیش از ۱۴ هزار کامیون
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی:

صادرات کالا از میان جاده‌های تحریم| صادرات کالا به افغانستان با بیش از ۱۴ هزار کامیون

بیرجند- مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: در شش ماه امسال ۱۴ هزار و ۲۹۳ کامیون در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود، صادرات کالاهای سوختی ودیگر کالاها را انجام داده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین زارعی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای امسال بیش از ۱۴ هزارو ۲۹۳ کامیون برای صادرات کالا به افغانستان به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود مراجعه کرده است گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۲۹۳ کامیون در سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود، صادرات کالاهای سوختی ودیگر کالاها را انجام داده اند.

وی با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل ۲۷ هزار و ۴۱ کامیون برای صادرات به سایت مرزی منطقه ویژه اقتصادی در ماهیرود مراجعه کرده اند افزود: این رقم امسال کاهش ۴۶ درصدی داشست.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت:در شش ماه امسال هزارو ۹۷۷ کامیون ترانزیت کالاها را در بهار وتابستان برعهده داشتند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش دارد.

زارعی بیان داشت: با وجود کاهش صادرات وترانزیت، واردات از مرز ماهیرود هم رشد داشته است.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماه ابتدای سال ۷ هزارو ۲۴۹ کامیون سوختی و ۷ هزارو ۴۴ کامیون متفرقه باری بودند گفت:یکی از دلایل کاهش صادرات در ۴ ماه امسال، به این دلیل است که با توجه به تغییر دولت در کشور افغانستان به مدت ۴ ماه شاهد کاهش صادرات بودیم.

زارعی افزود:اقداماتی در حال انجام است تا دوباره رونق بیشتری به این مرکز تجاری بازگردد.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha