۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
افزایش ۱۰۰ درصدی فسخ و خلع ید زمین‌های راکد صنعتی در یزد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش ۱۰۰ درصدی فسخ و خلع ید زمین‌های راکد صنعتی در یزد

یزد- نجفی، مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی یزد از افزایش ۱۰۰ درصدی فسخ و خلع ید زمین‌های راکد صنعتی در استان خبر داد.

سیدمجتبی نجفی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رویکرد استان برای فعال سازی مجدد واحدهای راکد اظهار داشت: در چند سال گذشته با توجه به حجم تقاضا برای انعقاد قرارداد حق بهره برداری از اراضی صنعتی استان، تعداد قابل توجهی از این قراردادها همچنان راکد و بدون استفاده مانده که بر اساس سیاست های کلان استان در صورت عدم اقدام در بازه زمانی مشخص، طبق قانون این قراردادها فسخ می شوند.

نجفی با اشاره به برگزاری جلسه داوری قراردادهای راکد در هفته جاری افزود: با توجه به سفر مدیر حقوقی و امور قراردادهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به یزد، در جلسه ای ۲۶ قرارداد راکد در استان یزد مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان کرد: از تعداد قراردادهای بررسی شده ۱۳ قرارداد واگذاری زمین به مساحت بیش از ۷۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع فسخ شد و برای ۱۳ قرارداد دیگر به مساحت ۱۰۶هزار و ۱۵۷ مترمربع مهلت مجدد صادر شد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی یزد با بیان اینکه ۴۳ درصد از کل آزادسازی اراضی راکد مربوط به سه سال اخیر است، یادآور شد: در سه سال گذشته به اندازه کل ادوار، پرونده ها در جلسات داوری و حل اختلاف بررسی و تعیین تکلیف شده است.

نجفی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون بیش از ۹۵ هکتار از اراضی راکد با فسخ و خلع ید آزادسازی شده که بیش از ۱۸.۳ هکتار آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است که جدیت سیاست‌های استان را برای بازپس گیری اراضی واگذار شده صنعتی نشان می دهد.

کد خبر: ۱۸۵٬۶۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha