۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
هدف گذاری ۴۰ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران خارجی  در ۲۰۲۰
۵۱ میلیون گردشگر از ترکیه دیدن کردند

هدف گذاری ۴۰ میلیارد دلاری ترکیه از گردشگران خارجی در ۲۰۲۰

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه، اظهار داشت که آنکارا درصدد است که  با جذب بیش از ۵۸ میلیون گردشگر خارجی به درآمد ۴۰ میلیارد دلاری در سال جاری دست یابد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، ارسوی در نشست مشترک انجمن سرمایه‌گذاران گردشگری ترکیه اعلام کرد که ترکیه در سال ۲۰۱۹، از ۵۱ میلیون گردشگر استقبال کرده و حدود ۳۴ میلیارد دلار درآمد از این طریق کسب کرده است ولی در سال ۲۰۲۰ در تلاش است که با جذب بیشتر گردشگران خارجی به درآمد فزاینده ای دست یابد.

 وزیر در ادامه خاطر نشان کرد که دیدگاه و رویکرد دولت به صنعت گردشگری باید تغییر کند زیرا جذب گردشگران خارجی یک صنعت استراتژیک محسوب می شود.

همچنین وی اظهار داشت که ترکیه قصد دارد سرانه هزینه را تا سال ۲۰۲۳ به ۹۱ دلار بیشتربرساند در حالیکه این نرخ در سال ۲۰۱۹، ۷۱ دلار تخمین زده شده است.

وی گفت مشکل ترکیه ورود میهمانان و گردشگران تکراری به ترکیه است. برای نمونه گردشگران روسی تا به حال ۴۰ بار ازآنتالیا بازدید کرده اند. بنابراین ما باید آن ها را به سواحل اژه که شباهت هایی با آنتالیا دارد، منتقل کنیم.

آخرین اطلاعات وزارت گردشگری نشان می دهد که میزان رشد تعداد گردشگرانی که در سال ۲۰۱۹ به ترکیه سفرکرده اند، ۱۴.۳ درصد بوده است.

روسها با ۶.۹ میلیون بازدید کننده یا سهم ۱۶ درصدی در کل و پس از آن آلمانی ها با ۱۱.۳ درصد (۴.۸ میلیون بازدید کننده) وانگلیسی ها با ۵.۸ (۲.۵ میلیون) جزء بیشترین آمار گردشگری در ترکیه را به خود اختصاص داده اند.

جذب گردشگر از ۵۰ میلیون به ۷۰ میلیون نفر و کسب درآمد تا سقف ۷۰ میلیارد دلار از اهداف «چشم انداز گردشگری ۲۰۲۳»  کشور  است و بر اساس گفته های وزارت خارجه و گردشگری ترکیه درآمد گردشگری ترکیه می تواند به ۱۱۹ میلیارد دلار برسد و نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یابد. درآمد اضافی گردشگری می تواند تولید ناخالص داخلی این کشور را تا سال ۲۰۳۳،با افزایش ۱.۶ درصدی مواجه کند.

کد خبر: ۱٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha