۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
آنقوتلار احیا شد| آغاز بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای فناوران کاشت زاگرس در گرمی
استاندار اردبیل:

آنقوتلار احیا شد| آغاز بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای فناوران کاشت زاگرس در گرمی

اردبیل- استاندار اردبیل گفت: با توجه به احیای شهرک گلخانه‌ای آنقوتلار گرمی پس از سال‌ها و آغاز بهره‌برداری از فاز اول آن، فعالیت دائمی و بدون وقفه این مجموعه در دستور کار است.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، با حضور آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی‌فقیه در استان، سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل و جمعی از مسؤولان، بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای فناوران کاشت زاگرس (آنقوتلار) در شهرستان گرمی آغاز شد.

استاندار اردبیل در مراسم آغاز بهره‌برداری از این شهرک گلخانه‌ای اظهار کرد: از دهه ۸۰، شهرک گلخانه‌ای آنقوتلار گرمی مشکلات و موانع متعددی داشت و وقفه‌ها و اختلال‌های زیادی در فعالیت این مجموعه رخ داده بود.

تکمیل فازهای بعدی در دستور کار است

وی افزود: در حال حاضر یک مجموعه دانش‌بنیان در شهرک گلخانه‌ای آنقوتلار مستقر شده است و با تکنولوژی و فناوری‌های بروز جهانی، احیای آن را آغاز کرده است و با توجه به شرایط جدید، پیش‌بینی می‌شود که این مجموعه دیگر با مشکلات سابق مواجه نشده و با توان حداکثری فعالیت کند.
استاندار اردبیل ادامه داد: فاز اول گلخانه آنقوتلار به بهره‌برداری رسیده است و با حمایت حداکثری دستگاه‌های مربوطه استان اردبیل، در آینده نزدیک دیگر فازهای این مجموعه با تکنولوژی و فناوری‌های نوین جهانی فعالیت خواهد کرد.

بازدهی بالا در محصولات کشاورزی و کنترل مصرف آب کشاورزی مورد توجه است

عاملی تشریح کرد: در حوزه‌ کشاورزی استان اردبیل برنامه دقیق و تخصصی تدوین شده است و فعالیت حوزه کشاورزی استان بر اساس برنامه مذکور خواهد بود و بازدهی بالا در محصولات کشاورزی و کنترل مصرف آب کشاورزی که بیش‌ترین میزان مصرف آب در این حوزه است، در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha