۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۷
 انگلیس برای طولانی‌ترین رکود اقتصادی آماده می‌شود

انگلیس برای طولانی‌ترین رکود اقتصادی آماده می‌شود

انگلیس پس از افزایش نرخ بهره که بیش‌ترین افزایش در ۳ دهه اخیر است، تاکید کرد که این کشور برای طولانی ترین رکود آماده می ‌شود.

به گزارش بازار، بانک مرکزی انگلیس روز پنجشنبه نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش داد که بزرگترین افزایش نرخ از سال ۱۹۸۹ است و در مورد طولانی‌ترین رکود اقتصادی در این کشور هشدار داد.

با این افزایش، نرخ بهره در انگلیس به سه درصد افزایش می‌یابد که هشتمین افزایش متوالی نرخ اصلی وام پس از رای مثبت کمیته سیاست پولی بانک مرکزی این کشور است.

این کمیته در بیانیه‌ای گفت: اکثریت ما بر این عقیده هستیم که اگر اقتصاد به طور گسترده مطابق با آخرین پیش بینی‌های گزارش سیاست پولی پیش رود، ممکن است برای بازگرداندن تورم به نقطه هدف، افزایش بیشتر نرخ بهره لازم باشد.

کمیته سیاست پولی بانک انگلیس با بیان اینکه پیش‌بینی‌های تازه از تورم نشان‌دهنده چشم‌انداز بسیار سخت برای اقتصاد بریتانیا است، تاکید کرد که می‌خواهد تورم را به هدف ۲ درصدی خود بازگرداند.

اکنون انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ حدود ۰.۷۵ درصد کاهش یابد که منعکس کننده فشار بر درآمد واقعی ناشی از افزایش قیمت انرژی و کالاهای قابل مبادله است.

به گفته این بانک، با توجه به نرخ‌های بهره بالاتر بازار، انتظار می‌رود که رشد اقتصاد در طول سال ۲۰۲۳ و نیمه اول سال ۲۰۲۴ به کاهش خود ادامه دهد، زیرا قیمت‌های بالاتر انرژی و شرایط مالی سخت‌تر بر هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

این طولانی‌ترین رکود اقتصادی انگلیس از زمان آغاز رصد داده‌های مشابه خواهد بود. انتظار می‌رود نرخ بیکاری تا سال ۲۰۲۵ به ۶.۵ درصد افزایش یابد و عملکرد اقتصادی بسیار بدتر از ایالات متحده و منطقه یورو خواهد بود و بانک همچنین انتظار رشد بهره وری نیروی کار و کاهش سرمایه گذاری تجاری را ندارد.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha