۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
از فضای مجازی طلا نخرید
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

از فضای مجازی طلا نخرید

بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: هموطنان تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات برخط مصنوعات طلا و جواهر اجتناب کنند.

به گزارش بازار، نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به معاملات طلا در فضای مجازی گفت: فضای مجازی بستری خوب و کاربردی برای همه صنوف است و هیچ‌کس با انجام معاملات در آن مخالف نیست.

وی با بیان اینکه تعداد محدودی از فروشندگان، مجوز فروش طلا در فضای مجازی را دارا هستند، افزود: بیشتر فروشندگان طلا و جواهر فعال در فضای مجازی، مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران را ندارند.

بذرافشان بیان کرد: با توجه به رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت صمت، اتاق اصناف ایران و تهران مقرر شد فروشندگانی که می‌خواهند در رسته خرید و فروش طلا در فضای مجازی فعالیت کنند حتما دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران باشند.

وی با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد فروشندگان فعال در فضای مجازی دارای مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر تهران هستند، گفت: متأسفانه بیشتر فروشندگان طلا و جواهر فعال در فضای مجازی غیرصنفی هستند و در صورت صنفی بودن مجوزی از اتحادیه طلا و جواهر تهران ندارند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه طلا یک کالای خاص است، افزود: فروش یک مصنوع طلا و جواهر دارای پیچیدگی‌های خاص از قبیل عیار، وزن، اجرت، نوع سنگ و غیره است به همین دلیل به مردم توصیه می‌کنیم تا فراهم شدن بسترهای لازم و تدوین قوانین خرید و فروش طلا در فضای مجازی از معاملات برخط (آنلاین) مصنوعات طلا و جواهر اجتناب کنند و یا با دقت خاصی نسبت به معاملات آن اقدام و به صورت فیزیکی خرید کنند.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha