۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
قطعی برق به ۴.۵ میلیون اوکراینی افزایش یافت

قطعی برق به ۴.۵ میلیون اوکراینی افزایش یافت

رئیس جمهور اوکراین ضمن درخواست از مقامات استان‌ها برای صرفه‌جویی شدید در مصرف انرژی، گفت کی‌یف و ۱۰ استان دیگر با مشکل کمبود شدید برق دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به گزارش بازار، در ادامه بحران انرژی اوکراین در پی عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور این کشور از افزایش قطعی برق به ۴.۵ میلیون اوکراینی خبر داد.

زلنسکی - که با سودای پیوستن به ناتو، حدود ۲۰ درصد از خاک اوکراین را از دست داده و اکنون با مشکل بی‌برقی گسترده مواجه است - شامگاه پنجشنبه گفت به دلیل حملات روسیه ۴.۵ میلیون اوکراینی به انرژی برق دسترسی ندارند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او طی پیامی ویدئویی با بیان اینکه رقم مذکور بیش از ۱۰ درصد جمعیت اوکراین تا قبل از آغاز جنگ است، توضیح داد که کی‌یف و ۱۰ استان دیگر با مشکل کمبود شدید برق دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

رئیس جمهور اوکراین - که با وجود متحمل‌شدن خسارات سنگین در جنگی که خود آتش آن را شعله‌ور کرد، هنوز تمایلی به مذاکره با روسیه ندارد - از مقامات محلی خواست ضمن خاموش کردن تابلوها و چراغ‌های فروشگاه‌ها، در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

زلنسکی شش روز قبل گفته بود محدودیت در تامین برق، حدود چهار میلیون اوکراینی را تحت تاثیر قرار داده و آنها به انرژی دسترسی ندارند.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha