۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
رتبه سوم جهانی ایران در تولید انار
وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد

رتبه سوم جهانی ایران در تولید انار

ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: کل تولید انار در جهان حدود ۶ میلیون تن است که ۱.۳ میلیون تن آن در ایران تولید می‌شود.

به گزارش بازار، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، در چهاردهمین جشنواره انار شهرستان بادرود افزود: شهرستان نطنز در استان اصفهان یک بهشت کوچک است، شهرستانی که در زمینه باغات در مناطق کویری و کوهستانی در استان اصفهان زبانزد است.

ساداتی نژاد افزود: انار بادرود و گلابی نطنز از میوه‌های شاخص اصفهان هستند، به خصوص انار که از محصولات صادراتی است و در جهان رتبه سوم تولید این محصول را داریم.

به گفته ساداتی نژاد باغات در کشور از نظر ارزآوری اهمیت بالایی دارند، هرچند که در سال‌های اخیر به دلیل اهمیت زراعت از باغات غفلت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی باغداری را یک مزیت نسبی در کشور می‌داند، ابراز امیدواری کرد: به زودی کشاورزی قراردادی را که در بخش زراعت شروع شده و باعث توسعه زراعت در سال اول دولت سیزدهم شده و حدود ۳۰ درصد افزایش تولید در بخش غلات داشتیم، در بخش باغبانی هم اجرایی کنیم و با کشاورزی قراردادی از باغبانی در کشور حمایت کنیم، قطعاً این کار باعث ارزآوری در کشور خواهد شد.

ساداتی نژاد افزود: در زمینه آفت انار معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی طرح پایلوت را در این منطقه اجرا خواهد کرد تا دیگر شاهد این آفت در باغات نباشیم.

ساداتی‌نژاد همچنین گفت : باغات گلابی نطنز نیاز به نوسازی دارد و باید در زمینه نهال گواهی شده در این منطقه اقدامات ویژه انجام شود، همچنین راه‌اندازی یک باغ مادری در شمال اصفهان یک ضرورت برای این منطقه محسوب می‌شود.

ساداتی نژاد در رابطه با صنایع تبدیلی در استان اصفهان گفت: هر سرمایه‌گذاری که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه صنایع تبدیلی در اصفهان به خصوص شهرستان بادرود و نطنز باشد در زمینه تسهیلات و واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل کم‌آبی و کویری بودن منطقه توسعه گلخانه را باید جدی بگیریم و در این خصوص یک خط اعتباری ویژه‌ای را در نظر خواهیم گرفت، همچنین برای احیا و بازسازی قنوات در شمال اصفهان و منطقه بادرود و نطنز ۱۰ میلیارد تومان خط اعتباری در نظر خواهیم گرفت.

کد خبر: ۱۸۵٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha