۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
رشد ۱۷۰ درصدی فروش اموال غیرمنقول در ۷ ماه نخست سال

رشد ۱۷۰ درصدی فروش اموال غیرمنقول در ۷ ماه نخست سال

معاون سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: در فروش اموال غیرمنقول به یک رکورد دست یافته‌ایم، میزان فروش این اموال در هفت ماه نخست امسال، رشد ۱۷۰ درصدی داشته است.

به گزارش بازار، علیرضا نورنژاد با اشاره به تعیین تکلیف اموال غیرمنقول در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اظهار کرد: با تلاش و پیگیری مستمر صورت‌گرفته در راستای تعیین تکلیف اموال غیرمنقول سازمان و بازاریابی، چند اقدام مهم و اساسی در این زمینه صورت گرفت.

این مقام مسئول یادآوری کرد: تعداد کل پرونده‌های اموال غیرمنقول ثبت‌شده در سامانه سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تا تاریخ ۳۰ مهر امسال، تعداد ۶ هزار و ۳۳۹ فقره بوده است که از این تعداد هزار و ۲۶۴ فقره دارای سند و ۵ هزار و ۷۵ فقره فاقد سند هستند. وی افزود: نخستین اقدام این بود که تعداد ۶۲۱ پرونده در ۷ ماه ابتدایی سال جاری از سوی مراجع رسیدگی‌کننده به سازمان اعلام شد که از این تعداد، ۵۷۲ پرونده در این مدت تعیین تکلیف و مختومه شده است.

ثبت رکورد در فروش اموال غیرمنقولعضو هیأت مدیره و معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: فروش قطعی اموال غیرمنقول شامل تعداد ۱۵۵ فقره در ۷ ماه نخست سال جاری به ارزش ۱۶۰ میلیارد تومان است که با بررسی سوابق فروش اموال غیرمنقول در مدت مشابه و سنوات گذشته یک رکورد محسوب می‌شود.

همچنین این رقم در مقایسه با فروش در مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۷۰ درصد و در مقایسه با فروش ۱۰۴ میلیارد تومانی کل سال گذشته، حدود ۵۴ درصد رشد داشته است.

نورنژاد تشریح کرد: در سال جاری ۶ فقره از املاک محکوم وحید مظلومین (معروف به سلطان سکه) به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل شده که ۲ فقره از آن از طریق مزایده به فروش رفته است. دو فقره دیگر نیز در تهران و کیش وجود دارد که به زودی مزایده آن‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از طریق قوه قضائیه در تاریخ ۲۹ شهریور سال جاری فهرست ۵۱ فقره از املاک زیر نظر کارکنان سازمان قضائی نیروهای مسلح اعلام شد و از این فهرست تاکنون ۳ فقره از املاک تخلیه و به سازمان تحویل شده است و فرایند تحویل ۳ فقره دیگر در دست اقدام است و سایر املاک نیز پس از صدور حکم قطعی به سازمان تحویل داده می‌شود.

معاون حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص مزایده املاک و مستغلات به شماره ۱۱۳۲ این سازمان توضیح داد: در این مزایده الکترونیکی ۱۴۰ ردیف املاک و مستغلات از ۱۷ استان کشور ارائه شد که ارزش پایه املاک و مستغلات ارائه شده در این مزایده حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود که ۹ ردیف این املاک دارای پیشنهاد بوده و متقاضیان از طریق این مزایده الکترونیک موفق به خرید این املاک شدند. همچنین درآمد حاصل از فروش این ۹ فقره حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

نورنژاد متذکر شد: در حوزه اموال غیرمنقول، استان‌ها را فعال کردیم، چرا که مزایده الکترونیکی به صورت متمرکز در تهران انجام می‌شود. وی افزود: فروش ما در نیمه نخست امسال از کل فروش سال گذشته بیشتر بوده است. نورنژاد بیان کرد: برنامه دیگری که در حال اجرای آن هستیم این است که تعداد زیادی از اموال غیرمنقولی که سال‌ها مانده بود و پرونده آن مانند کالاها رسوبی است، تعیین تکلیف کردیم.

عضو هیأت مدیره سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: کار دیگری که حوزه تملیک انجام داده و بسیار حائز اهمیت بوده، این است که در حال تحویل گرفتن املاکی هستیم که در سال‌های گذشته در اختیار سازمان قضائی نیروهای مسلح بوده است. به طور مثال باغ بزرگی در دماوند یکی از این املاک است که در شرف تحویل است. همچنین املاکی در زعفرانیه، مقدسی و سعادت‌آباد نیز در این حوزه قرار دارند. تعدادی از این املاک رأی قطعی ندارد که به زودی با صدور رای قطعی در اولین مزایده، به فروش می‌رسند؛ اما همین‌ها را هم فعلاً به صورت امانی تحویل گرفته‌ایم.

نورنژاد خاطرنشان کرد: ارزش ملک مربوط به بازار طلا حدود ۸۰ میلیارد تومان ارزیابی شده و یکی دیگر نیز ۶۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha