۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
فروش طلای دست دوم

فروش طلای دست دوم

اجرت مصنوعات طلا باعث شده تا امروزه اکثر افراد خرید و فروش طلای دست دوم را برای سرمایه‎گذاری ترجیح دهند.

به گزارش بازار، اجرت مصنوعات طلا باعث شده تا امروزه اکثر افراد خرید و فروش طلای دست دوم را برای سرمایه‎گذاری ترجیح دهند. طلای دست دوم بدون حق اجرت به‎فروش می‎رسد و خریداران این‎نوع مصنوعات فقط قیمت نهایی طلای دست دوم و ۷ الی ۹ درصد سود فروشنده آن‎را پرداخت می‎کنند. اما برای خرید طلای دست دوم بهتر است به نکاتی توجه داشته باشید تا در دام کلاهبرداران نیفتید. همچنین بهتر است روش‌های سرمایه‎گذاری در بازار طلا و سکه را بررسی کرده و با مقایسه آن‎ها بهترین روش را انتخاب کنید.

منظور از فروش طلای دست دوم چیست؟

خرید و فروش طلای دست دوم یکی از بهترین روش‌های سرمایه‎گذاری برای مردم عادی است. طلای دست دوم به مصنوعاتی گفته می‎شود که برای مدتی مورد استفاده قرار گرفته و سپس به‌صورت مستقیم یا از طریق فروشگاه معتبر طلا به فروش می‏رسند. باتوجه به اینکه اجرت ساخت این مصنوعات یکبار در گذشته پرداخت شده، برای خرید آن‌ها نیازی به پرداخت حق اجرت وجود ندارد و به همین دلیل می‌توانید مبلغ کمتری را برای خرید طلای دست دوم پرداخت کنید.

فروش طلای دست دوم

نحوه محاسبه قیمت طلای دست دوم

در هنگام فروش طلای مستعمل، فروشنده اجرت ساخت، مالیات بر ارزش افزوده و درصد سود را از قیمت طلا کم کرده و فقط قیمت هر گرم طلای به‌کاررفته را براساس عیار آن پرداخت می‎کند. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که طلای دست دوم شما یک روز یا چندسال مورد استفاده قرار گرفته باشند چراکه رویه ثابتی برای معاملات طلای دست دوم وجود دارد.

همچنین در حین خرید طلای دست دوم نیز مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ساخت طلا از آن کسر شده و خریدار تنها ارزش هر گرم طلای به‎کاررفته را بر اساس عیار آن می‎پردازد. البته به این مبلغ باید سود طلافروش را نیز اضافه کرد.

سرمایه‎گذاری از طریق خرید و فروش طلای دست دوم

باتوجه به اینکه فروش طلای دست دوم با قیمتی ارزان‎تر از طلای نو و بدون پرداخت اجرت انجام می‏شود، اکثر افراد این معاملات را برای سرمایه‎گذاری و حفظ ارزش دارایی خود انجام می‎دهند. به همین دلیل در ادامه به مقایسه این روش با دیگر روش‎های سرمایه‎گذاری طلا می‎پردازیم:

مقایسه معامله طلای دست دوم با طلای آب شده

خرید و فروش طلای آب شده در سال‎های اخیر افزایش چشم‎گیری داشته و مردم این‎نوع معاملات را با هدف سرمایه‎گذاری انجام می‌دهند. منظور از طلای آب شده، طلای دست دومی است که در کوره مخصوص ذوب شده و سپس در ابعاد و اندازه‎های مختلف به فروش می‎رسد. برای خرید طلای آب‏شده نیازی به پرداخت اجرت، مالیات بر ارزش‎افزوده و کارمزد بالا وجود ندارد. بنابراین تفاوتی نمی‌کند که برای سرمایه‎گذاری در بازار طلا کدام یک از این دو روش را انتخاب کنید؛ اما این نکته را در نظر داشته باشید که طلای دست دوم قابل استفاده است.

فروش طلای دست دوم

مقایسه معامله طلای دست دوم با سکه و شمش

اگر سرمایه کافی برای خرید سکه و شمش را در اختیار دارید حتماً این‎نوع سرمایه‏گذاری را انتخاب کنید چراکه سکه و شمش سودآوری بالاتری نسبت به مصنوعات نو یا مستعمل طلا دارند. همچنین سکه و شمش تحت نظر بانک مرکزی عرضه می‏شوند و به‌راحتی می‎توان از اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کرد.

نکات مهم در خرید و فروش طلای دست دوم

امکان تقلب و کلاهبرداری حین خرید و فروش طلای دست دوم وجود دارد بنابراین توصیه می‎کنیم تا برای سرمایه‎گذاری در این بازار حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

مراقب کلاهبرداران باشید

در معاملات طلای دست دوم احتمال برخورد با کلاهبرداران زیاد است! این افراد مصنوعات فلزی ساخته شده از مس یا فلزات دیگر را با طلا آبکاری کرده و سپس به‎عنوان مصنوعات طلایی به فروش می‎رسانند. یا در مواردی دیده شده که برخی از فروشندگان، مصنوعات طلایی با عیار کم‎تر از ۱۸ را با قیمت طلای ۱۸ عیار می‎فروشند!

فروش طلای دست دوم

مصنوعات طلایی را ضدعفونی کنید

اگر قصد استفاده از مصنوعات طلایی دست دوم را دارید حتماً آن‌ها را پیش از استفاده ضدعفونی کنید چراکه احتمال انتقال بیماری پوستی از این طریق زیاد است. همچنین پیش از خرید از سلامت طلای دست دوم اطمینان حاصل کرده و قفل زیورآلات مختلف را چک کنید.

از فروشگاه‎های معتبر خرید کنید

با خرید از فروشگاه‎های معتبر مانند فروشگاه طلا و جواهر اورو، می‌توانید از کیفیت و اصالت طلای خریداری شده اطمینان حاصل نمایید. به این‎صورت احتمال خرید طلای دزدی یا قاچاق از بین می‎رود و می‎توانید با دریافت فاکتور خرید، از ایجاد مشکلات مختلف در حین فروش مصنوعات طلا جلوگیری نمایید.

در انتها توصیه می‌کنیم برای اطلاع از نحوه سفارش مصنوعات طلا در فروشگاه اورو با شماره ۰۲۱۷۶۶۸۰۹۶۲ تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha