۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
دلایل نوسان قیمت ورق پلی اتیلن PE توسط پکیلون مطرح شد

دلایل نوسان قیمت ورق پلی اتیلن PE توسط پکیلون مطرح شد

چه در جایگاه یک تولید کننده و چه در جایگاه یک مصرف کننده بی شک قیمت محصولات برای شما در درجه اول از اولویت ها قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از سایت صنعتی پکیلون، چه در جایگاه یک تولید کننده و چه در جایگاه یک مصرف کننده بی شک قیمت محصولات برای شما در درجه اول از اولویت ها قرار دارد. قیمت تمام شده محصولاتی که ارائه می دهید ویا خریداری می کنید جزو اولین فاکتورهایی ست که بدان توجه می شود. استفاده از متریال های سنتی مدت های مدیدی ست که متوقف شده و جایگاه آن را متریال های نوین گرفته. ورق پلی اتیلن یکی از بهترین و پر کاربردترین متریال های ارزان قیمتی می باشد که در دسته پلاستیک های مهندسی قرار دارد و به دلیل بهره مندی از قیمت اقتصادی مورد توجه صنعتگران و کارخانه های تولید قطعه و تجهیزات قرار گرفته است. ورق پلی اتیلن HDPE مقاومت بالایی در برابر ضربه، نوسانات دمایی و جذب آب دارد و به سادگی با مواد اسیدی و شیمیایی وارد واکنش نمی شود.

ورق های پلی اتیلن انواع مختلفی دارند. از تخته های ضخیم مناسب میزکار رستوران و قصابی گرفته تا فیلم های نازک و پوشش هایی که هر کدام کاربرد خاص خود را در صنعت دارند. این کاربردها در حوزه هایی چون قطعه سازی، مدل سازی، ساخت انوع قطعات خودرو، تجهیزات پزشکی و ساختمان سازی جای می گیرند. تنوع در قیمت ورق پلی اتیلن به دلیل تنوع در این کاربردها می باشد. شیت های پلی اتیلن به عنوان ماده اولیه برای ساخت بسیار از کلیدی ترین قطعات در صنعت شناخته می شود و می تواند روی کاهش قیمت تمام شده محصولات تاثیر مثبتی داشته باشد. قیمت ورق پلی اتیلن با توجه به عوامل مختلفی می تواند تغییر پیدا کند که در ادامه به بررسی این عوامل خواهیم پرداخت.

دلایل موثر بر نوسان قیمت ورق پلی اتیلن PE در بازار ایران

·         کیفیت مواد اولیه

ورق های پلی اتیلن از مواد اولیه درجه یک و درجه دو ساخته می شوند. هر چه این درجه بالاتر رود کیفیت ورق های پلی اتیلن نیز کاهش پیدا می کند. در واقع می توان گفت که ورق پلی اتیلن با درجه های بالا تقریبا درصد زیادی از ضایعات را با خود به همراه دارند و کیفیت مطلوبی را دارا نمی باشند. این ورق ها عمدتا در موارد کاربردی خاصی استفاده می شوند و نمی توان از آن ها در صنایع حساس و خاص مانند بهداشتی و غذا استفاده کرد. بالا بودن کیفیت مواد اولیه منجر به بالا رفتن قیمت ورق پلی اتیلن خواهد شد اما به این موضوع به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کنید چرا که با خرید ورق پلی اتیلن درجه یک بی شک کیفیت تولیدات صنعت شما نیز بالا خواهد رفت.

·         استانداردهای تولید ورق پلی اتیلن

از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت ورق پلی اتیلن استانداردهای تولید این ورق ها می باشد. به عنوان مثال برخی از ورق های پلی اتیلن PE به منظور استفاده در ساخت ظروف آشپزخانه و یا تجهیزات پزشکی به تولید می رسند که معمولا با عنوان تخته کار پلاستیک فشرده نیز معروف است. استفاده از صفحات پلی اتیلن در صنایع غذا و بهداشتی و پزشکی نیاز به استانداردهای خاصی دارد. به عنوان مثال این ورق ها نباید به سادگی وارد واکنش شوند، باید درصد جذب رطوبت کمی داشته باشند، باید کاملا بهداشتی باشند و زمینه را برای جذب میکروب و آلودگی فراهم نکنند. طبیعتا ورق‌های پلی اتیلن مورد نیاز برای ساخت تجهیزات پزشکی و آشپزخانه با ورق هایی که برای ساخت دیوار پوش ساختمانی استفاده می شود تفاوت هایی در این راستا دارد. تمامی این موارد می توانند روی قیمت ورق پلی اتیلن تاثیر گذار باشند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم قبل از خرید ورق پلی اتیلن حتما اقدام به دریافت مشاوره های لازم نمایید و بعد برای خرید آن اقدام کنید.

·         ضخامت ورق پلی اتیلن

ازدیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق پلی اتیلن می توان به ضخامت این ورق ها اشاره کرد. ورق های ورق پلی اتیلن را می توان در ضخامت های مختلف خریداری کرد. طبیعی ست که هر کدام از ضخامت های این ورق دارای کاربرد خاص خود باشند. بنابراین با توجه به نوع کاربردی که این ورق ها دارند قیمت شان نیز متفاوت است. ورق پلی اتیلن را می توان از ضخامت ۱ تا ۱۱۰ میلیمتر خریداری کرد. بالا رفتن ضخامت ورق پلی اتیلن منجر به افزایش قیمت این ورق ها خواهد شد.

·         برند و کشور تولید کننده ورق پلی اتیلن HDPE

برندهای مختلفی اقدام به تولید و عرضه ورق پلی اتیلن نموده اند که هر کدام قیمت گذاری های مختلفی در این راستا دارند. دقیقا شبیه به نوسانات قیمت ورق پلی آمید PA۶G، از فناوری های تولید گرفته تا هزینه های استهلاک دستگاه ها و دستمزد نیروی کار و هزینه های سوخت و حمل و نقل همگی در قیمت تمام شده ورق پلی اتیلن یک برند تاثیر گذار می باشد. از طرفی برخی تولید کننده های داخلی و برخی دیگر شرکت های خارجی هستند و بی شک نوسانات قیمت ارز در قیمت ورق پلی اتیلن وارداتی تاثیر خاص خود را دارد.

قیمت اقتصادی ورق پلی اتیلن در پکیلون

بسیاری از مواقع عدم موفقیت و شکست خوردن در بازار نه به دلیل عدم کیفیت محصولات تولیدی بلکه به دلیل عدم توانایی در ارائه قیمت های رقابتی و اقتصادی می باشد. این روزها مصرف کنندگان بیش از هر چیز دیگری به دنبال قیمت های مقرون به صرفه و ایده آل هستند. بنابراین تولیدکنندگان موظف اند که در روند تولید محصولات خود از متریال های اقتصادی اما با کیفیت استفاده کنند تا بدین شکل هم جلب رضایت مشتریان را در کیفیت داشته باشند و هم بتوانند مزیت رقابتی را در قالب قیمت های اقتصادی ارائه دهند.

قیمت مناسب ورق پلی اتیلن به عنوان یکی از کلیدی ترین متریال ها و مواد نیمه آماده در ساخت محصولات و تولیدات صنعتی می تواند تاثیر مستقیم روی بهینگی قیمت محصولات در بازار داشته باشد. بنابراین می توان با به خرج دادن هوشمندی اقدام به خرید ورق پلی اتیلن با قیمت مناسب از تامین کنندگان معتبر نمود تا در این زمینه رضایت حداکثری مخاطبان را جلب کرد. مجموعه پکیلون به عنوان یکی از حرفه ای ترین مجموعه های فروش ورق پلی اتیلن با ارائه قیمت های اقتصادی و مناسب توانسته گامی مثبت در این راستا بردارد. شما می توانید برای خرید ورق پلی اتیلن با قیمت مناسب با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۸۵٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha