۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
آغاز پرواز ایرلاین ها به کیش از ۲۵ اردیبهشت
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در گفت و گو با خبرگزاری بازار خبر داد

آغاز پرواز ایرلاین ها به کیش از ۲۵ اردیبهشت

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با تاکید بر اینکه وضعیت پروازها نسبت به فروردین ماه توسط ایرلاین ها بهتر شده است گفت: با توجه به کاهش محدودیت ها، مجوز پرواز به جزیره کیش برای سایر ایرلاین ها داده شده و از ۲۵ اردیبهشت پروازها به این جزیره بلامانع است.

خبرگزاری بازار - شیوع ویروس کرونا در دنیا و در ایران و سپس مرگ چند نفر باعث شد تا بعضی کشورها پروازهای خود به ایران را ممنوع کنند و در نهایت با آغاز محدودیت های سفر از سوی دولت از سال گذشته ایرلاین های داخلی را با خسارتهای فراوانی مواجه کرد که به گفته برخی مقامات ارشد هواپیمایی این خسارت ها تا سه هزار میلیارد تومان هم رسید و البته هر روز ابعاد این زیان گسترده‌تر می‌شود و محاسبات دقیق پس از عبور از شرایط بحران انجام و اعلام می‌شود. با این حال تصویب اعطای تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا تا سقف ۷۵ هزار میلیارد تومان در هیئت دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، سبب شد شرکت‌های هواپیمایی که به شدت از بابت لغو پروازها آسیب دیده بودند، نسبت به جبران بخشی از خسارات وارده به آنها امیدوار باشند.

هر چند هنوز این ایرلاین ها منتظر کمک و بسته حمایتی دولت هستند اما بهترین خبر برای ایرلاین ها برداشته شدن محدودیت سفرها و پروازها خواهد بود. 

وضعیت این روزهای شرکتهای هواپیمایی به دلیل افت شدید پروازها در اسفند ماه و فروردین ماه چندان مناسب نیست اما به هر شکل با کم شدن محدودیت ها و لغو برخی محدویت ها میزان سفرها به نسبت فروردین ماه بهتر شده است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت پروازها بهتر از قبل شده است یا خیر؟ گفت: وضعیت این روزهای شرکتهای هواپیمایی به دلیل افت شدید پروازها در اسفند ماه و فروردین ماه چندان مناسب نیست اما به هر شکل با کم شدن محدودیت ها و لغو برخی محدویت ها میزان سفرها به نسبت فروردین ماه بهتر شده است و امید است تا شرایط کشور از لحاظ مهار ویروس کرونا به سرعت بهتر و بهتر شود تا وضعیت کشور و وضعیت پروازها به حالت گذشته خود بازگردد. 

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود محدودیت پرواز به جزیره کیش برداشته شده است آیا زمان دقیق این پروازها مشخص شده است گفت: شیوع ویروس کرونا در کشور و اوج ان باعث شد تا پروازها به جزیره کیش محدود شد و تنها کیش‌وندان و همچنین افرادی که مجوز ماموریت به جزیره کیش داشتند سفر هوایی به جزیره را داشته باشند.

مجوز پرواز به جزیره کیش توسط ایرلاین های دیگر نیز صادر شده و مقرر شده تا این پروازها از 25 اردیبهشت آغاز و از سر گرفته شود

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: بعد از اجرای محدودیت های پرواز شرکت های هواپیمایی پروازهای خود را به جزیره کیش متوقف و قرار بر این شد تا تنها شرکت هواپیمایی کیش ایر آنهم با محدودیت هایی اقدام به جابه جایی مسافر کنند. حال با توجه به کاهش محدودیت ها مجوز پرواز به جزیره کیش توسط ایرلاین های دیگر نیز صادر شده و مقرر شده تا این پروازها از 25 اردیبهشت آغاز و از سر گرفته شود. 

کد خبر: ۱۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha