۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
ضرورت بهره مندی از شیوه های نوین در صادرات کالا
استاندار گیلان مطرح کرد؛

ضرورت بهره مندی از شیوه های نوین در صادرات کالا

رشت- استاندار گیلان بر ضرورت بهره مندی از شیوه های نوین در زمینه صادرات کالا برای رونق بخشی به اقتصاد استان تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان با اشاره به سیاست‌های راهبردی دولت سیزدهم برای توسعه روابط خارجی با رویکرد افزایش سهم صادرات، افزود: باید از همه ظرفیت ها در راستای رونق تجارت و اقتصاد گیلان به عنوان دروازه تجارت کشور در حوزه اقتصاد دریا، کشاورزی و گردشگری و نیز همسایگی با کشورهای همسایه، بکارگیری شود.

وی نقش دیپلماسی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی در توسعه روابط تجاری استان و نیز گسترش مراودات با کشورهای همسایه را تاثیرگذار قلمداد و اظهار کرد: عملکرد اعضای شورای گفت‌وگو به ویژه اتاق بازرگانی در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و نیز استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در رشت در تسهیل امور مربوطه بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: با عنایت به توسعه روابط خارجی دولت و نیز افزایش ۴۰ درصدی سهم صادرات کشور، افق گیلان به عنوان استانی راهبردی برای رونق اقتصادی ایران اسلامی روشن است که دست یابی به این مهم با همدلی و اهتمام موجود دو سویه دولت و بخش خصوصی میسر خواهد بود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر برنامه‌ریزی و اقدامات عملیاتی و کاربردی دقیق با توجه به افزایش تعاملات با کشورهای همسایه از سوی مسئولان به منظور پیش‌بینی گسترش فضای کسب و کار و تجارت به میزبانی استان تأکید کرد و گفت: پشتیبانی و حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تسهیل امورات اداری داخلی و خارجی، توسعه حمل و نقل زمینی در مسیر شمال به جنوب و راه آهن رشت-آستارا و رشت-کاسپین، حمل نقل دریایی بویژه نوسازی ناوگان دریایی و شناورها در بنادر و نیز امکانات و فضاهای پایانه های حمل و نقل صادراتی کالا در گمرکات و همچنین آمادگی و نیاز کشورهای متعدد به تولیدات کشورمان؛ نیازمند عزم جدی همگان برای ایجاد ظرفیت های مناسب از هم اکنون است.

عباسی در ادامه بهره مندی از شیوه های نوین در حوزه تجارت و صادرات را متذکر شد و افزود: در برهه کنونی که کشورهای همسایه به شکل نوین و مدرن در ترخیص کالا فعالیت می کنند نباید و نمی توان از شیوه های بسیار قدیمی که سرعت و دقت کار را پایین می آورد، استفاده کرد.

استاندار گیلان بیان کرد: با افزایش کشتی و شناورها و نیز اختصاص کشتی کانتینردار، شناورهای رورو و آغاز بکار راه آهن رشت - کاسپین و بندرآستارا روابط تجاری ایران با کشورهای همسایه بیشتر خواهد شد که در این بین نیز نقش دیپلماسی وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از حضور بخش خصوصی در سرمایه گذاری استقبال می‌کند، اظهار کرد: همه مواردی که به نفع و در راستای ترغیب و حمایت بخش های سرمایه‌گذاری است را رعایت و به کار می بندیم، اگر جایی هم کم کاری و بهانه جویی باشد از راه‌های قانونی با آن برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha