۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
۵۰ درصد نیروهای صنعتی اردکان غیربومی هستند| تعطیلی نیمی از واحدهای صنعتی یزد
رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد:

۵۰ درصد نیروهای صنعتی اردکان غیربومی هستند| تعطیلی نیمی از واحدهای صنعتی یزد

یزد- کلانتر، رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد گفت: در برخی شهرستانها از جمله اردکان، ۵۰ درصد نیروهای واحدهای صنعتی غیربومی هستند.

علی اکبر کلانتر در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۲۰ انجمن تخصصی صنعتی در زیر مجموعه خانه صنعت و معدن یزد خبر داد و اظهار داشت: خانه صنعت و معدن در ۴۲ کارگروه از جمله اقتصاد مقاومتی، تسهیل و رفع موانع تولید و ... عضویت دارد.

کلانتر با اشاره به فعالیت ۳ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی در استان یزد بیان کرد: علاوه بر این، هزار واحد صنعتی نیز جواز تاسیس دریافت کرده اند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با اشاره به برخی مشکلات حوزه صنعت یزد عنوان کرد: متاسفانه نیمی از واحدهای صنعتی یزد نیمه فعال و نیمه تعطیل هستند.

وی در مورد وضعیت اشتغال واحدهای صنعتی در شهرستان های استان یزد نیز بیان کرد: در برخی شهرستانهای استان یزد از جمله اردکان، ۵۰ درصد نیروها و کارگران واحدهای صنعتی، غیربومی هستند که البته این آمار فقط مربوط به کارگران ایرانی است که علاوه بر آنها، تعداد زیادی کارگر غیرایرانی نیز در این شهرستانها مشغول کار هستند.

کلانتر با بیان اینکه متاسفانه آمار دقیقی از صنایع فعال استان یزد وجود ندارد، اظهار داشت: در عین حال، آمار استخراج شده توسط خانه صنعت و معدن تنها یک درصد خطا دارد و آمار سایر دستگاه ها قدیمی است.

وی در مورد فعالیت های صنایع در شهرستانهای استان یزد نیز عنوان کرد: بیشترین آمار واحدهای صنعتی مربوط به شهرستان های یزد، میبد، اردکان، اشکذر ، مهریز و تفت است و نسبت بیکاری شهرستان ها نیز به همین ترتیب است.

کد خبر: ۱۸۵٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha