۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
مهار تورم بازار مسکن نیازمند ثبات اقتصاد کلان کشور است
رئیس کانون سراسری انبوه سازان:

مهار تورم بازار مسکن نیازمند ثبات اقتصاد کلان کشور است

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: برای مهار تورم در بخش مسکن و احیاء بازار مسکن نیازمند شکل گیری ثبات در اقتصاد کلان کشور هستیم.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دستیابی به توسعه پایدار با تکیه بر مولفه های تک بعدی میسر نمی شود، در هر صنعت یا حوزه ای که قرار است به سمت و سوی توسعه پایدار حرکت کند باید پارامترهای چندوجهی را مدیریت کنیم.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور افزود: اگر به دنبال رخدادهای مثبت و امیدآفرین در بخش مسکن و صنعت ساخت و ساز هستیم، در وهله نخست باید تورم در اقتصاد کلان مدیریت شود یعنی ایجاد تعادل بین تولید و نیاز جامعه و تنظیم بازار مسکن هنگامی محقق می شود که برای چالش های اقتصاد کلان چاره اندیشی شود.

وی گفت: هنگامی که تورم متوسط جامعه حدود ۵۰ درصد می شود نمی توان این مولفه را در بازار مسکن در محدوده ۲۳ تا ۲۵ درصد کنترل کرد؛ مباحث اقتصاد کلان به طور مستقیم بر بازار مسکن اثر می گذارد.

مرتضوی ادامه داد: برای رسیدن بازار مسکن به یک شرایط مطلوب نیاز است که علاوه بر ثبات در اقتصاد کلان، در سایر مولفه ها مانند مباحث اجتماعی هم به یک ثبات و مانایی مطلوب برسیم و همچنین باید میل مردم به حضور بازار مسکن و فرآیندهای سرمایه گذاری در این صنعت افزایش یابد.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان افزود: برای رسیدن به شرایط پایدار نیاز است که زمینه ورود تسهیل گران، انبوه سازان و سرمایه گذاران به بازار مسکن تسهیل شود تا در راستای برنامه های کلان و چشم اندازهای ترسیمی شاهد کاهش تلاطم در بازار مسکن باشیم.

وی گفت: برای دستیابی به بازار پویا و با ثبات در صنعت مسکن نیاز است تا برخی نهاده های دخیل مانند نرخ مصالح، دستمزد کارگران، صدور مجوز خدمات فنی و مهندسی و امور شهرداری و تامین اجتماعی مد نظر تصمیم گیران قرار بگیرد و تحولات در این موارد در تضاد با سیاست های کلان اقتصادی نباشد.

کد خبر: ۱۸۵٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha