۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
ظرفیت تولید نفت پارس ۷۰ هزار تن بیشتر شد|  درآمد ارزی شنفت سالانه ۵۰ میلیون دلار بیشتر می شود
سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد

ظرفیت تولید نفت پارس ۷۰ هزار تن بیشتر شد| درآمد ارزی شنفت سالانه ۵۰ میلیون دلار بیشتر می شود

نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: نفت پارس همواره در راستای سیاست های نظام برای خدمت به مردم اقدام می کند.

بازار؛ گروه ایران: آیین افتتاح فاز دوم پروژه افزایش ظرفیت تولید شرکت نفت پارس که شامل پروژه های افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی واحدهای استخراج با حلال، بهینه سازی فرایند بازیابی روغن در واحد مومگیری احداث ۲ دستگاه کوره Direct Fired Heater، احداث یک دستگاه بویلر Water Tube با ظرفیت ۳۵ تن بر ساعت، احدات ۸ دستگاه مخزن ذخیره سازی محصولات جانبی به ظرفیت ۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب، احداث کولینگ تاور واحدهای جذبی ۱ و ۲ به ظرفیت ۹MKcal/hr می شود امروز در محل پالایشگاه نفت پارس برگزار شد.

در این رویداد که با حضور سرپرست، معاونان و مدیران ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، فرماندار شهر قدس و مدیر پالایشگاه تهران برگزار شد عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان داشت: نفت پارس بر مرزهای دانش فعالیت می‌ کند و با برخورداری از همکاران متعهد و وظیفه شناس، جهاد گر و کارآمد در تمام حوزه هایی که تاکنون نیاز بوده به ستاد کمک کرده است.

نوروزی بیان داشت: بر اساس اجرای طرح توسعه ای که انجام شد ۲۵ درصد تولید افزایش یافته که به مقدار ۷۰ هزار تن در سال است. همچنین افزایش قابلیت خوراک به میزان ۴۲۰ میلیون لیتر رسیده است که ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

وی با اشاره به افزایش حجم صادرات محصولات نفت پارس افزود: بخشی از محصولات نفت پارس همواره صادر می شود که با این افزایش ظرفیتی که محقق شده سالانه ۵۰ میلیون دلار صادرات نسبت به گذشته رشد یافته است. بر این اساس ایجاد اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم نیز به تعداد ۲۶۰ نفر افزایش یافته است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری برای اجرای پروژه های یاد شده ادامه داد: این سرمایه گذاری در راستای حذف مصرف سوخت مایع که موجب آلایندگی زیست محیطی می شد، کاهش مصرف بخار به میزان ۳۰ درصد و کاهش مصرف منابع آب به میزان قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به خاطره ای از حرکت جهادی نیروهای نفت پارس در ابتدای شیوع بیماری کرونا افزود: با حمایت های دکتر هاشمی و دکتر خلیلی به همراه نیروهای نفت پارس پروژه کارخانه تولید ماسک طی ۲۴ روز راه اندازی و محصول عرضه شد. در آن مقطع با روزانه ۵۰۰ هزار عدد ماسک شروع کردیم و تولید به حدود ۲ میلیون ماسک در روز رسید. همین اتفاق باعث شد قیمت ها بشکند و نگرانی مردم برطرف و امکان دسترسی به ماسک میسر شود.

کشورهای غربی که در ابتدای شیوع بیماری کرونا با تمام ادعای تمدنی که دارند مثل دزدان دریایی رفتار کردند و کشتی های حامل ماسک را می ربودند، در چنین شرایطی نفت پارس به کمک ستاد آمد و این ماموریت سخت به شایستگی انجام داد

نوروزی تاکید کرد: در بحران کرونا کشورهای غربی که ادعای تمدن دارند مثل دزدان دریایی رفتار کردند و کشتی های حامل ماسک را می ربودند و نمی گذاشتند محصول سفارش داده شده به دست کشور مالک و مقصد برسد. بنابراین شیوع بیماری کرونا چهره حقیقی غرب را نمایان کرد که آن ها حتی به هم رحم نمی کنند چه برسد به اینکه چه رفتاری با جهان سوم کنند. بنابراین معلوم ‌شد چقدر به انسانیت اعتقاد دارند. این درحالی است که نفت پارس با چنین شرایطی که به جامعه جهانی حاکم بود به کمک ستاد آمد و این ماموریت سخت را با کمک نیروهای فنی در آن زمان به شایستگی انجام داد.

ظرفیت تولید نفت پارس ۷۰ هزار تن بیشتر شد|  درآمد ارزی شنفت سالانه ۵۰ میلیون دلار بیشتر می شود

نفت پارس صادر کننده نمونه

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره به اینکه تجربه جهادی پای میدان آمدن نفت پارس در حوزه واکسن نیز تکرار شد، اظهار داشت: در مورد تولید واکسن، ستاد پیشتاز شد و تمام توان خودش را به کار گرفت تا این کار را انجام دهد. بر این اساس یک تیم فنی از نفت پارس به صورت دائم و منظم حضور یافتند و کمک کردند و کار را به نتیجه برسانند. البته نه فقط در مورد تولید واکسن بلکه در تمام جاهایی که به کمک فنی اعضای نفت پارس احتیاج داشتیم وارد فضای کار و فعالیت شدند و دست ما را گرفتند تا بر مشکلات فائق آمدیم.

امسال هم نفت پارس موفق شده به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شود و این موضوع باعث سربلندی مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است

نوروزی اضافه کرد: نکته سوم مربوط به موفقیت نفت پارس در کسب رتبه صادر کننده نمونه در صنعت روانکارها است. این موضوع چندین و چندبار است که اتفاق افتاده و امسال هم نفت پارس موفق شده در تلاشی مستمر باز هم عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شود و این موضوع باعث سربلندی مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به توفیق دیگر نفت پارس ادامه داد: توفیق بعدی، بحث جایزه تعالی سازمانی است. کسانی که به عنوان ارزیاب به مجموعه می ‌آیند یک مجموعه ای از فرایند ها را مطالعه و بررسی می ‌کنند و به آن امتیاز می ‌دهند. این مجموعه از فرایند ها از ورودی و خروجی سیستم به هم وصل و مورد ارزیابی قرار می ‌گیرد. نفت پارس یکی از بی نقص ترین شرکت هایی است که در رعایت این فرایند ها و در عمل به فرایند های مربوط به حلقه این زنجیره به درستی عمل می‌ کند.

وی همچنین از موفقیت نفت پارس در کسب رتبه سوم در حوزه مدیریت انرژی تقدیر کرد و گفت: از میان ۶۸۰ شرکت ارزیابی شده سه شرکت از زیر مجموعه های ستاد فرمان اجرایی امام (ره) موفق به دریافت جایزه برتر مدیریت انرژی شده اند که یکی از آنها نفت پارس است. تمام این ها نشانه وجود دلسوزی مستمر و تعهد به تعالی در مجموعه نفت پارس است.

شفافیت در عملکرد

نوروزی با اشاره به زمانی که نفت پارس تحت نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: از وقتی نفت پارس تحت مدیریت ستاد قرار گرفت با ای پی اس سهم سود هر سهم ۲ تومان شروع کرد و در سال ۱۴۰۰ با وجود سرمایه گذاری برای توسعه و افزایش ظرفیت تولید، هر سهم ۶۶ تومان سود دریافت کرد که تمام این ها نشانه تحول بزرگ و مستمر است.

سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با اشاره وضعیت آشفته بازار سرمایه در برهه ای از زمان اضافه کرد: وضع بازار سرمایه و آشفتگی های آن را دیدید اما نفت پارس از جمله شرکت های با ثبات بازار سرمایه بود. که نسبت به سایر سهام کمتر دچار نوسانات خرید و فروش در قیمت سهام شد.

در طول حدود ۱۲ سال اخیر شاهد تحولات بزرگی در ساختار صنعتی، شاهد تحول در تنوع محصولات و شاهد کمک به مصرف کننده در نفت پارس بودیم

وی ادامه داد: در طول حدود ۱۲ سال اخیر شاهد تحولات بزرگی در ساختار صنعتی، تنوع محصولات و کمک به مصرف کننده در نفت پارس بودیم.

وی خاطر نشان کرد: همین امسال سازمان تعزیرات به بازار بر هم خورده روغن های موتور ورود کرد و با متخلفانی که بازار سیاه ایجاد کرده بودند برخورد کرد اما شرکت نفت پارس در این زمینه مستثنی و سربلند بیرون آمد.

نوروزی با اشاره به توفیقات نفت پارس طی سال های اخیر تاکید کرد: نفت پارس همواره در راستای سیاست های نظام برای خدمت به مردم اقدام می کند و برخلاف مجموعه هایی که از هر فرصتی برای خود نمدی می سازند و کار غیر اخلاقی می کنند، این مجموعه از این عرصه ها هم با سربلندی بیرون آمده است.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha