۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
روابط ایران و روسیه در دوران طلایی قرار دارد
وزیر نفت:

روابط ایران و روسیه در دوران طلایی قرار دارد

وزیر نفت بر ضرورت دستیابی به سطح مطلوب روابط تجاری ایران و روسیه با توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: روابط دو کشور هم‌اکنون در دوران طلایی قرار داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (سه‌شنبه، دهم آبان‌ماه) در نشست عمومی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه با قدردانی از دولت روسیه، الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی روسیه و برگزارکنندگان این نشست گفت: خوشبختانه روابط جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در حال گسترش است و در دوران طلایی روابط دو ملت و دو کشور بزرگ ایران و روسیه قرار داریم.

وی با بیان اینکه اراده دو دولت بر توسعه روابط است و دولت سیزدهم اراده جدی برای استفاده از همه ظرفیت‌ها به‌منظور دستیابی به رابطه‌ای سازنده و رو به رشد دارد، افزود: بر همین اساس دو رئیس‌جمهوری در سال ۲۰۲۲ پنج دور دیدار کردند و مسئولیت کمیسیون مشترک همکاری در جمهوری اسلامی به وزارت نفت واگذار شد.

وزیر نفت تصریح کرد: وزارت نفت در طول کمتر از یک سال که مسئولیت این کمیسیون را به‌عهده داشت، همه تلاش خود را برای تنظیم روابط و برگزاری موفق شانزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور به‌کار گرفت و خرسندیم که امروز نشست کارشناسی کمیسیون برگزار شد.

اوجی به دیدار با نمایندگان کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: در دیدار با آقای نواک و برخی مسئولان روسیه خوشبختانه تصمیم‌ها و موارد مهمی اتخاذ شد که امروز با امضای اسناد، در مسیر اجرایی‌ شدن این تصمیم‌ها اقدام می‌کنیم.

وی از اهمیت دستیابی به سطح مطلوب تجاری سخن گفت و افزود: بی‌تردید باید بر توسعه همکاری‌های خود به‌ویژه در حوزه‌های زیرساختی از جمله کریدور شمال - جنوب، نفت و انرژی، ترانزیت، همکاری‌های پولی و بانکی و گمرکی استمرار بورزیم تا بتوانیم به سطح مطلوبی از تجارت بین دو کشور دست یابیم.

وزیر نفت در پایان بر ضرورت توسعه روابط با روسیه تأکید و تصریح کرد: اگرچه روابط دو کشور با سرعت در حال توسعه است اما متناسب با ظرفیت‌های دو کشور نیست و این موضوع ما را بر آن می‌دارد تا روابط خود را توسعه دهیم.

به گزارش شانا، شانزدهمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه از هشتم تا دهم آبان‌ماه به میزبانی روسیه برگزار می‌شود. جواد اوجی، وزیر نفت ریاست هیئت ایرانی این کمیسیون مشترک و الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه هم رئیس کمیسیون مشترک ایران و روسیه از سوی روسیه را به‌عهده دارد.

در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه نمایندگانی از وزارت نفت، خارجه، امور اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگانی از ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، ستاد نیروهای مسلح، شورای‌ عالی مناطق تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، سازمان انرژی اتمی، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و مرکز تجاری ایران در روسیه حضور دارند که با همتایان خود به گفت‌وگوی کارشناسی برای تدوین اسناد همکاری می‌پردازند.

کد خبر: ۱۸۴٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha