مرکز لجستیکی ایران در آستراخان روسیه تأسیس می‌شود
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه:

مرکز لجستیکی ایران در آستراخان روسیه تأسیس می‌شود

تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه از توافق اولیه برای تأسیس مرکز لجستیکی ایران در آستراخان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به گرم‌تر شدن روابط تجاری دو کشور به فعالیت‌های اتاق مشترک و دفتر تجاری ایران در آستراخان اشاره کرده و گفت: سرای تجاری ایرانیان در آستراخان که آبان ۹۶ رسماً افتتاح شد به نقطه عطفی در تاریخ روابط اقتصادی ایران و روسیه تبدیل شده است. در راستای توسعه روابط ایران و روسیه در سال‌های اخیر هیات‌هایی اعزام و پذیرفته شده‌اند و در کنار آن توافقنامه‌هایی امضا شده است که بخش‌هایی از آن‌ها اجرا شده و برخی از بندهای آن‌ها در حال اجراست.

تیزهوش تابان افزود: به موازات تأسیس سرای تجاری ایرانیان در آستراخان، موضوع ایجاد یک مرکز لجستیکی در آستراخان در کنار راه‌های مواصلاتی اصلی و ترجیحاً در کنار ایستگاه‌های راه‌آهن با هدف نگهداری کالاهای تولید ایران و سپس ارسال آن‌ها به سایر مناطق روسیه در دستور کار قرار دارد و توافقات اولیه آن با طرف روسی انجام شده است.

او با اشاره به برقراری پرواز مستقیم به تهران-رشت-آستراخان از ۹ مرداد بیان کرد: یک هیات تجاری و اقتصادی بلندپایه با این پرواز به آستراخان اعزام شد. اما این پرواز به دلیل نداشتن مسافر به حالت تعلیق درآمده و برقراری مجدد آن نیاز به حمایت جدی مسئولین استانی و کشوری دارد.

تیزهوش تابان تأکید کرد: برقراری این پرواز می‌تواند در راستای ارتقا و بهبود مناسبات اقتصادی ایران و بخش جنوبی روسیه نقش مهمی داشته باشد.

مذاکرات برای ایجاد دفتر توریسم سلامت ایران در آستراخان در حال انجام است
رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به وجود بیمارستان‌های مدرن و فوق تخصصی بین‌المللی با کادر پزشکی مجرب و ارزان در ایران ادامه داد: در حال مذاکره با طرف روسی برای تأسیس «دفتر توریسم سلامت ایران» در آستراخان هستیم تا بیماران روسی بدون تحمیل هزینه‌های اضافی و با حذف واسطه‌ها برای معاینه و درمان از مجاری رسمی و قانونی وارد ایران شوند.

او همچنین از رایزنی اتاق مشترک برای تولید محصولات فرا سرزمینی در آستراخان روسیه خبر داد و گفت: توجه به حاصلخیز بودن زمین‌های کشاورزی و آب فراوان در آستراخان، امکان کشت و تولید محصولات کشاورزی، کشت گلخانه‌ای و همچنین پرورش ماهی از سوی شرکت‌های ایرانی وجود دارد که اتاق مشترک این موضوع را نیز دنبال می‌کند.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha