۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
۷۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در اصفهان در تملک بانکهاست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان:

۷۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در اصفهان در تملک بانکهاست

اصفهان - نقش، معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان گفت: حدود ۷۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ در استان در تملک بانکها قرار گرفته است که از این تعداد تنها ۳۰ واحد در حال فعالیت هستند.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه حمایت از صنعت اصفهان یک اصل مهم در استانداری است، اظهار داشت: یکی از مهمترین چالش های موجود برای فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع استان اصفهان در بخش بانکی است.

وی با بیان اینکه این مشکلات باعث شده است که حتی برخی از واحدهای بزرگ تولیدی و صنعتی در تملک بانکها قرار گیرد، ابراز داشت: یکی از درخواست های اکید ما تفویض اختیارات از تهران به استان اصفهان است.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به مشکلات ارزی صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی استان اصفهان تصریح کرد: نیاز است که یک نماینده تام الاختیار ارزی برای پرونده های متعدد ارزی در استان اصفهان داشته باشیم

وی با اشاره به تصمیم اتخاذ شده برای کاهش شعب برخی از بانکها گفت: این موضوع در مناطق دوردست استان چالش های جدی را ایجاد کرده است.

نقش با بیان اینکه باید اختیارات مدیران استان اصفهان سه برابر شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اختیارات فعلی بانک های استان بسیار پایین است و حتی به صفر هم می‌رسد.

بیش از دو هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت در سطح استان اصفهان وجود دارد

وی با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان بیش از دو هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت وجود دارد، افزود: با افزایش اختیارات بانکها و مدیران استانی می توان امید داشت که این طرح ها تکمیل و به بهره برداری برسد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری اصفهان ضمن انتقاد از برخی بانک‌های خصوصی استان گفت: تسهیلات این بانک ها بیشتر در قسمت های بازرگانی و تجاری اختصاص می یابد در صورتیکه که این تسهیلات باید در بخش تولید هزینه شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تا بانک مرکزی نظارت بیشتری بر بانکها داشته باشد، تاکید کرد: حدود ۷۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ سطح استان اصفهان در تملک بانکها قرار گرفته است که از این تعداد ۳۰ واحد در حال فعالیت هستند و بقیه از چرخه تولید خارج شده اند.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha