۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
تفاهم نامه قطعه سازان و سایپا منعقد شد| هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور معاونین وزیر صمت
بازار از هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو گزارش می دهد

تفاهم نامه قطعه سازان و سایپا منعقد شد| هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور معاونین وزیر صمت

در هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران، تفاهم نامه ای در راستای تولید خودرو اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با نقش کلیدی قطعه سازان در طراحی خودرو و سرمایه گذاری، تامین منعقد شد.

بازار؛ گروه خودرو: روز گذشته هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو تهران در محل دائمی نمایشگاه بین المللی با حضور منوچهر منطقی معاون حمل و نقلی وزیر صمت، مهدی برادران معاون عمومی وزیر صمت، محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و اعضای انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور افتتاح شد. هفدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو تهران با حضور ۵۵ شرکت خارجی از ۱۱ کشور و ۶۰۰ شرکت قطعه ساز داخلی شروع به کار کرده است. براساس بازدید خبرنگار «بازار» از نمایشگاه مذکور، قطعه سازان نهایت تلاش خود را در راستای ارتقا کیفیت و تنوع محصولات طی یکسال گذشته انجام و آن را در معرض دید قرار داده اند.

تفاهم نامه قطعه سازان و سایپا منعقد شد| هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور معاونین وزیر صمت

تفاهم نامه ای در راستای تولید خودرو اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با نقش کلیدی قطعه سازان در طراحی خودرو و سرمایه گذاری، منعقد شد

تفاهم نامه سایپا با قطعه سازان

روز گذشته با حضور منوچهر منطقی معاون حمل و نقلی وزیر صمت، عبدالله توکلی لاهیجانی مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، محمدعلی تیموری مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا، محمدرضا نجفی منش رئیس هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور، مهدی مطلب زاده عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور و گلوردی گلستانی رییس هیات مدیره انجمن صنفی قطعه سازان، تفاهم نامه ای در راستای تولید خودرو اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با نقش کلیدی قطعه سازان در طراحی خودرو و سرمایه گذاری، منعقد شد. براساس این تفاهم نامه، محصول اقتصادی جهت پاسخگویی به نیاز مشتریان در بازار توسط سایپا و انجمن همگن طراحی و تولید می شود.

این تفاهم نامه می تواند به بحث افزایش همکاری و تامین نقدینگی لازم مابین قطعه سازان و سایپا در راستای توسعه سبد محصولاتی کمک بسزایی کند. گروه خودروسازی سایپا به دنبال عرضه محصول اقتصادی با تیراژ بالا جهت افزایش سهم خود در بازار است.

عمده قطعه سازان درخواست آزاد سازی قیمت خودرو، عدم دخالت در مدیریت و کاهش بها مواداولیه برای صنایع پایین دستی توسط بالا دستی را داشتند

درخواست زنجیره تامین از دولت

قطعه سازان بزرگ که عضو زنجیره تامین دو واحد خودروسازی بزرگ کشور هستند، غرفه های خود را در سالن های مربوط به ایران خودرو و سایپا انتخاب کرده بودند. همزمان با بازدید منوچهر منطقی معاون حمل و نقلی وزیر صمت و هیات همراه از غرفه این تولید کنندگان، قطعه سازان به رونمایی محصولات و ارائه چالش های مذکور در تولید پرداختند. عمده قطعه سازان درخواست آزاد سازی قیمت خودرو، عدم دخالت در مدیریت و کاهش بها مواداولیه برای صنایع پایین دستی توسط بالا دستی را داشتند. هرچند که دولت برنامه افزایش تیراژ تولید خودرو و عرضه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال را دارد. اما باتوجه به حجم مطالبات و کمبود نقدینگی در زنجیره تامین، این مهم احتمالا تحقق نیابد. اگر دولت به دنبال تحقق تیراژ وعده داده شده خود است، باید نسبت به تامین منابع مالی از طرق مختلف برای صنعت خودرو اقدام فوری انجام دهد.

برنامه افزایش کیفیت در کنار بهبود شرایط پرداخت برای زنجیره تامین تعریف شده است

مدیران عامل زنجیره تامین خودروسازان در نمایشگاه

مهرداد معلمان مدیرعامل سازه گستر سایپا، از ابتدا آغاز به کار نمایشگاه قطعات خودرو تهران حضور داشت و نسبت به رشد کیفی و ارتقا محصولات برای معاونین وزیر صمت نیز گزارش کاری ارائه داد. معلمان در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه کیفیت قطعات را چگونه افزایش خواهد داد، گفت: برنامه افزایش کیفیت در کنار بهبود شرایط پرداخت برای زنجیره تامین تعریف شده است. براساس آن برنامه تاکنون شاهد افزایش کیفیت محصولات گروه خودروسازی سایپا و کاهش حجم مطالبات و ثبات همراه با رشد تولیدات این خودروساز بوده ایم.

عادل پیرمحمدی، مدیرعامل شرکت ساپکو علیرغم حضور دیرهنگام خود در نمایشگاه قطعات خودرو تهران، حاضر به گفت و گو با خبرنگار «بازار» نشد. در غرفه این شرکت، برنامه های تعریف شده در راستای افزایش تیراژ، رشد کیفیت و تنوع سبد محصولات گروه صنعتی ایران خودرو به همراه حضور دو دستگاه خودرو تارا و هایما، به نمایش گذاشته شده بود. عزت الله اکبری تالارپشتی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه شرکت ساپکو به همراه مهدی داداشی عضو هیات مدیره ایران خودرو از خودرو هایما به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه بازدید کرد.

تفاهم نامه قطعه سازان و سایپا منعقد شد| هفدهمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور معاونین وزیر صمت

خدمات پس از فروش پربازدیدتر از هر زمان

در سالن های مربوط به گروه صنعتی ایران خودرو و گروه خودروسازی سایپا، شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش از جمله ایساکو و سایپا یدک حضور داشتند. در غرفه هر دو شرکت در سالن های مجزا، بازدیدکنندگان از نمایشگاه می توانستند نسبت به ارائه نظرات یا درخواست های خود در خصوص کیفیت محصولات اقدام کنند.

کد خبر: ۱۸۴٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha